الجعفری: اسرائیل با حمله به سوریه، سعی در حمایت از تروریست ها دارد/ هدف نهایی جنگ طلبان علیه سوریه سرنگونی ایران است

الجعفری: اسرائیل با حمله به سوریه، سعی در حمایت از تروریست ها دارد/ هدف نهایی جنگ طلبان علیه سوریه سرنگونی ایران است
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 22:10

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به روسیه به خاطر کشته شدن شماری از نیروهایش در حمله اسراییلی تسلیت گفت.  

العالم سوریه

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت از شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل به مسئولیتهایش در زمینه حفظ امنیت جهانی و بازخواست اسراییل به خاطر نقض قوانین بین المللی را خواستار شد.

بشار الجعفری تصریح کرد که حمله اخیر اسراییل به سوریه در ادامه سیاستهای تجاوزکارانه و تلاشهایش برای حمایت معنوی از گروههای تروریستی پس از شکستهای پی در پی در برابر ارتش سوریه است.    

وی افزود که بی توجهی به اطلاعات ارائه شده توسط ما به شورای امنیت غیرقابل قبول است.

الجعفری خطاب به نماینده فرانسه؛ اظهارات وزیر خارجه اسبق آن کشور را یادآور شد که گفته بود توطئه ای ضد سوریه طراحی شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: ژنرال آمریکایی گفت که جنگ طلبان در سوریه به دنبال بهانه هستند و غرب هیچ دلیلی ندارد که  سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشد بلکه تروریستها از شیمیایی استفاده نموده اند، غرب برای خدمت به طرح خاورمیانه جدید سوریه را هدف قرار داد که هدف از آن ایجاد کشورهای طایفه ای برای خدمت به اسراییل و حذف حقوق مردم فلسطین است.

بشار الجعفری تصریح کرد تلاش برای حفظ جان مردم سوریه، همکاری با حکومت سوریه و حمایت از تلاش آن برای نابودسازی آفت تروریسم به جای ترویج تروریسم را اقتصاد می نماید، چرا حکومت فرانسه اقدام به ایجاد پوشش سیاسی از گروههای تروریستی در سوریه نمود و چرا حکومت هلند به گونه ای رفتار کرد که ناقض صلح و امنیت بین المللی در جهان است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: حکومت سوریه به تعهداتش درباره کمیته قانون اساسی عمل نمود و از توافق درباره استان ادلب استقبال می نماید و تاکید دارد که این حاصل رایزنیهای گسترده میان دمشق و مسکو است، سوریه تاکید دارد که به جنگ ضد تروریسم از طریق اقدام جنگی یا آشتی ادامه می دهد.  

جعفری در ادامه تاکید کرد، لورنس ویلکرسون ژنرال آمریکایی که از معاونان بلندپایه کالین پاول وزیر سابق دفاع این کشور بود یک هفته پیش اعتراف کرد که جنگ طلبان علیه سوریه به دنبال دستاویزی برای توجیه حمله به آن هستند و سوریه هدف دوم آنان پس از عراق است تا به هدف نهایی خود یا همان تلاش برای سرنگونی ایران دست یابند.

وی تصریح کرد: هدف غرب از حمله به سوریه تغییر مواضع و سیاست های این کشور و نیز هویت ملی و ناسیونالیستی آن بود تا به این ترتیب به سمت تحقق طرح خاورمیانه جدید یا همان طرح یهودی اسرائیل و نابودی حق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل حرکت کند.

جعفری سپس تاکید کرد، اهمیت دادن به زندگی سوری ها مستلزم همکاری با دولت سوریه و حمایت از تلاش های آن برای نابودی آفت تروریسم به جای گسترش آن است.

پربیننده ترین خبرها