پیوستن یک شاهزاده مطرح به جمع مخالفان بن‌سلمان در لندن

پیوستن یک شاهزاده مطرح به جمع مخالفان بن‌سلمان در لندن
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 20:32

افشاگر اسرار و مسائل پشت پرده آل سعود از حضور یک شاهزاده مطرح در کنار احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه سعودی در لندن خبر داد که اخیرا به انتقاد از رویکرد سلمان و پسرش پرداخته و حاضر نشده‌اند به عربستان برگردند.

 

العالم - عربستان سعودی

بر اساس آنچه مجتهد در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته، یکی از مهمترین شخصیت‌های حاضر در لندن در کنار احمد بن عبدالعزیز برادر شاه سعودی، برادرزاده‌اش سلمان بن سلطان است که دامادش هم به شمار می‌رود.

سلمان بن سلطان قبلا معاون وزیر دفاع، معاون رئیس شورای امنیت ملی و وزیر مشاور امور خارجه و وابسته نظامی سفارت عربستان در واشنگتن بود که این پست‌ها سبب شده بود که روابط روابط مهمی را در داخل و خارجه عربستان برای خود پایه‌ریزی کند.

مجتهد، شاهزاده سلمان را فردی نسبتا باهوش خوانده که یکی از دلایل تیزهوشی وی این بود که توانتس با وجود نیت سوء محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قبال بقیه اعضای خاندان پادشاهی، یک سری اقدامات احتیاطی را با آرامش برای حفاظت از خود و خانواده و آینده‌اش انجام دهد و در عین حال خط قوی ارتباطی با امیر احمد بن عبدالعزیز را با وجود بیعت ظاهری با محمد بن سلمان حفظ کند.

مجتهد در عین حال گفته است انتظار نمی‌رود که احمد بن عبدالعزیز با وجود خشم(از بن سلمان) و نگرانی برای آینده خاندان آل سعود دست به تحرک بزند.

مجله میدل ایست آی انگلیس چند روز پیش در گزارشی به قلم دیوید هرست نوشته بود که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز در فکر عدم بازگشت به عربستان است.

این رسانه افزود : شاهزاده احمد بن عبدالعزیز بر لزوم این مسئله تاکید کرد که شاه و ولیعهد سعودی مسئول تحولات کنونی منطقه هستند.

هرست نوشت: شاهزاده احمد بن عبدالعزیز در اندیشه بازنگشتن به کشورش بعد از اظهارات اخیرش در برابر تظاهرات کنندگانی بود که جلوی خانه او تجمع کرده و شعار سرنگونی آل سعود سر می دادند. یک منبع نزدیک به این شاهزاده گفت که وی در این اظهارات، خود و سایر خاندان آل سعود را از اقدامات محمد بن سلمان پسر برادرش مبرا دانست.

همزمان با این امر، لسرال ویدوشوین مشاور آمریکایی مشهور در امور انرژی در مقاله ای در سایت "اویل پرایس" با عنوان "آیا بحران جدیدی در درون خاندان حاکم سعودی در حال شکل گیری است؟"، به بحث اختلافات درون این خاندان پرداخت.

این مشاور آمریکایی به افزایش انتقادهای بین المللی از تحولات داخلی عربستان اشاره کرد و نوشت: گزارش های خبری از درگیری احتمالی بر سر قدرت در درون خاندان حاکم حکایت دارد. اختلافات در سطوح بالای خاندان بلکه در درون شاخه ملک سلمان درجریان است. شکاف در داخلل خاندان برخاسته از اظهارات شاهزاده احمد برادر شاه است که از شیوه حل و فصل پرونده جنگ در یمن از سوی عربستان انتقاد کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها