سیدحسن نصرالله:

حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی سفیر آمریکاست/ آمریکا داعش را ساخت و به کشورهای مختلف منتقل کرد/حمایت های آمریکا از داعش، عمر این گروهک را طولانی کرد/ توافق روسیه و ترکیه پیرامون ادلب معقول و نتیجه بخش است/ اسرائیل، عربستان و آمریکا در سوریه شکست خوردند/ حمله های اسراییل به سوریه غیرقابل تحمل است

حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی سفیر آمریکاست/ آمریکا داعش را ساخت و به کشورهای مختلف منتقل کرد/حمایت های آمریکا از داعش، عمر این گروهک را طولانی کرد/ توافق روسیه و ترکیه پیرامون ادلب معقول و نتیجه بخش است/ اسرائیل، عربستان و آمریکا در سوریه شکست خوردند/ حمله های اسراییل به سوریه غیرقابل تحمل است
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 23:15

دبیر کل حزب الله با اشاره به دشمن بودن دولت آمریکا، تأکید کرد کسانی که در لبنان با این نظر مخالف هستند آیا می‌توانند دلیلی برای صداقت آمریکاییها بیاورند؟

العالم - لبنان

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت عاشورای حسینی گفت: اختلاف درباره دیدگاه نسبت به دولت آمریکا وجود دارد؛ نسبت به کشوری که تصمیم به جنگ و دخالت در امور کشورهای منطقه می کند؛ ما به دولت آمریکا به عنوان دشمن می نگریم و برخی از کشورهای منطقه آن را دوست و همپیمان می دانند.

وی تصریح کرد: به لبنانیهایی که دیدگاه متفاوتی از ما نسبت به دولت آمریکا دارند می گویم آیا می توانید دلیلی برای صداقت آمریکا ارائه دهید؟ آمریکا با گروههای تکفیری به منطقه آمد و همپیمانانش در منطقه از تروریستها حمایت کردند.

 سید حسن نصرالله افزود: آمریکا از جنگ در منطقه حمایت و آن را هدایت و عربستان سعودی جنگ ضد مردم یمن را آغاز کرد،  آیا حذف حق بازگشت و لغو آنروا به مصلحت ملتهای لبنان و فلسطین است؟ آمریکا ملتهای منطقه را از طریق اعمال تحریم علیه آنان تهدید می کند، دولت آمریکا حتی دادگاه جنایی بین المللی را محدود نموده است. 

حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی و اسلامی سفیر آمریکاست

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنگ یمن اظهار داشت: طرف آغاز کننده جنگ ضد یمن، عربستان سعودی است که آمریکا با حمایت از این کشور، جنایات رژیم سعودی را توجیه می کند؛ حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی و اسلامی سفیر آمریکاست. 

وی خطاب به اتحادیه عرب گفت: آمریکا در امور داخلی شما دخالت می کند آیا کسی از شما جرأت دارد بیانیه ای صادر و این موضوع را محکوم کند؟ 

دبیرکل حزب الله لبنان آمریکا را دشمن اصلی منطقه دانست و گفت: آمریکا با تشویق فلسطینیان برای سکونت در لبنان و دوری از زادگاه خود به رژیم اشغالگر صهیونیست خدمت می کند.

وی افزود: مردم عراق توانستند برغم تهدیدها و فشارها، آمریکا را رد کنند، همه باید بدانند دشمن واقعی در منطقه، آمریکا و سیاستهایش است و اسراییل ابزار اجرای این طرح است.  

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: کسی که نمی خواهد آمریکا را دشمن بداند باید در برخورد با آن محتاط و هوشیار باشد؛ آنچه در لبنان و منطقه جریان دارد برای تمام لبنانیها سرنوشت ساز است؛ آیا قرارداد ترامپ و شیوه برخورد دولت آمریکا با مساله فلسطین بر سرنوشت لبنان بی تاثیر است؟ 

امسال سال پایان "داعش" است

نصرالله خطاب به همپیمانان آمریکا در لبنان گفت: اگر داعش در سوریه سیطره می یافت سرنوشت لبنان چگونه بود؟ سرنوشت عراق، اردن و کشورهای عرب چه می شد؟ آمریکا اقدام به انتقال داعش و سایر تروریستها به کشورهای مختلف کرد، چه اقدامی می توانست بدتر از این باشد؟

دبیرکل حزب الله لبنان امسال را سال پایان "داعش" دانست و گفت: طولانی شدن عمر "داعش" در برخی از مناطق شرق سوریه به خاطر حمایت آمریکاست.  

توافق روسیه و ترکیه پیرامون ادلب معقول و نتیجه بخش است

وی توافق روسیه و ترکی پیرامون ادلب را خوب، معقول و دارای نتیجه دانست و پیرامون تحولات شرق فرات اظهار داشت: موضوع شرق فرات مرتبط با تصمیم آمریکاست و از کردها می خواهم به واشنگتن دل نبندند؛آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی در سوریه شکست خوردند.

حمله های اسراییل به سوریه غیرقابل تحمل است

سیدحسن نصرالله پیرامون تجاوز اشغالگران صهیونیست به سوریه و هدف گرفتن مواضعی در این کشور گفت: بهانه های اسراییلی که برای حمله هوایی به سوریه از آن استفاده می کند، واهی است؛ حملات اسراییل به سوریه به خاطر شکست طرح آمریکایی-سعودی-اسراییلی است، اسراییل می کوشد با جلوگیری از برخورداری سوریه از تونمندی موشکی موازنه بازدارندگی را تحقق بخشد.   

وی افزود: محور مقاومت باید از حملات مکرر اسرائیل به سوریه درس گرفته و راه حلی برای آن ایجاد نماید، حمله های اسراییل به سوریه غیرقابل تحمل است و باید از آن جلوگیری نمود، لبنان باید با نقض حریم هوایی‌اش توسط اسراییل مقابله کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مسئله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت: چه کسی خواستار ایجاد تغییر دموگرافی در لبنان و سوریه است، ما یا کشورها و قدرتهای سیاسی که مانع بازگشت آوارگان می شوند؟   

در ایران حکومتی وجود دارد که هرگز تسلیم نمی شود

سید حسن نصرالله گفت: حزب الله بخشی از پیروزی های محور مقاومت هستیم، این نبرد طولانی مدت، زمان پایانش مشخص نیست اما نتیجه آن معلوم است، در ایران حکومتی وجود دارد که هرگز تسلیم نمی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حزب الله در معرض فشارهایی مانند تهدید به جنگ قرار دارد؛ چه طرفی اقدام به فشار، تهدید به قتل، تهدید به جنگ و فشارهای مالی نموده است؟ اما آنها بدانند و یقین داشته باشند که حزب الله خط مقدم پیروزی ها در  لبنان و منطقه است؛ جوانان حزب الله همان افرادی هستند که از سد بزرگترین مشکلات لبنان و منطقه عبور کردند.

دبیرکل حزب الله در انتها خطاب به مخالفان حزب الله گفت: اگر همان هایی که از آنها بدگویی می کنید، نبودند، داعش الان در خانه شما بود و به مقدساتتان توهین می کرد.

پربیننده ترین خبرها