فریاد «لبیک یا حسین» در آسمان کربلا طنین انداز شد/ زوار مراسم "طویریج" را برگزار کردند + فیلم

پنج‌شنبه 29 شهريور 1397 - 17:23

بیش از 3 میلیون زائر ظهر عاشورا در کربلا و بین النهرین مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان را ادا کردند، آنها پس اقامه نماز نیز به عزاداری و گرامی داشت عاشورای حسینی پرداختند

العالم - عراق

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد؛ مسئولان حکومتی و امنیتی عراق از روزهای گذشته نکات امنیتی و خدماتی مورد نیاز زوار را مهیا کردند و آماده پذیرایی از زائران حسینی بودند.

در میان زوار حسینی، مرد، زن، کودک و کهنسال مشاهده می شود که از مسیرهای دور خود را به کربلا معلی رسانده تا در این مراسم شرکت نمایند.

ظهر عاشورای امسال بیش از 3 میلیون زائر مسیر راهپیمایی را تا حرم امام حسین (ع) طی کردند و در مراسم عزاداری آن حضرت و 72 شهید دشت کربلا شرکت نمودند، مراسم ظهر عاشورا در شهر مقدس کربلا با دویدن میلیونها عزادار حسینی به سوی حرم مطهر امام حسین (ع) پایان یافت.

بیش از 3 میلیون زائر حسینی با شرکت در مراسم "طویریج" که بعد از اذان ظهر از منطقه "قنطره السلام" (در جاده شهر هندیه به کربلا ) شروع شد، پس از عبور از مرقد مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) به سوی مرقد مطهر امام حسین (ع) دویدند.

شهر طويريج که نام ديگر آن "هنديه" است در 10 كيلومتری كربلا قرار دارد، و عزاداران حسينی در كربلا به رسم دير رسيدن اهالی اين شهر در عصر عاشورا به كربلا، مراسم عزاداری خود را از اين منطقه آغاز می‌كنند و تمام مسیر را با پای برهنه و هروله‌كنان لبيک می‌گويند.

رئیس کمیته امنیتی شورای مذکور به وبگاه عراقی «المعلومه» گفت زائران از استان‌های مختلف عراق به علاوه زائرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران، باکستان، افغانستان و غیره هستند.

در طول مراسم حسینی ماموران امنیتی از فاصله 5 کیلومتری تا حرم مطرح امام سوم شیعیان مانع از ورود خودروها می شوند تا خللی در مسیر راهپیمایی و عزاداری زوار به وجود نیاید؛ امروز حرکت خودروها در کربلا کاملا ممنوع است به استثنای خودورهایی که مجوزهای امنیتی دارند. 

پربیننده ترین خبرها