الحوثی: انقلاب 21 سپتامبر یمن بساط مزدوری و وابستگی را برچید

الحوثی: انقلاب 21 سپتامبر یمن بساط مزدوری و وابستگی را برچید
شنبه 31 شهريور 1397 - 14:34

اظهارات متوالی مقامات آمریکایی پرده از نقشۀ واشنگتن برای به دست گرفتن کنترل مهمترین مناطق و مراکز یمن برداشته است.

العالم - يمن 

به گفتۀ کارشناسان سیاسی؛ آمریکا با همدستی ائتلاف متجاوز سعودی تلاش می کند که بار دیگر جای پایی برای خود در یمن باز کند و پایگاه های نظامی در جزیره سقطری و نزدیک تنگۀ باب المندب احداث کند.

انقلاب 21 سپتامبر 2014 آغاز شد تا هم یمن را از چنگال غارتگران برهاند و هم ارزش های دینی، انسانی و انقلابی را بار دیگر زنده کند. پایبندی به این ارزش ها هر انسانی را با هر دین و مذهب و ایدئولوژی و فرهنگی از یوغ قدرت طلبان می رهاند و به وی زندگی آزادانه می بخشد.      

محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی اعلای یمن در مصاحبه تلفنی با شبکه المسیره به مناسبت چهارمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر 2014 گفت: یمن چهارمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر را جشن می گیرد. درباره این انقلاب که جنگی 4 ساله را به دنبال داشته است، چه می توان گفت. یکی از مهمترین هدف های متجاوزان بازگرداندن قیمومیت به یمن بود و یکی از اهداف انقلاب برچیدن قیمومیت بود. آیا آنگونه که آنها (متجاوزان) نقشه می چینند، قیمومیت بار دیگر به یمن بازخواهد گشت؟

الحوثی گفت : انقلاب پُربرکت 21 سپتامبر بساط مزدوری، وابستگی، فساد و تروریسم را برچید و راه را برای مذاکرات ملی و امضای توافقنامه "صلح و مشارکت ملی" هموار کرد.

رئیس کمیته انقلابی اعلای یمن افزود : انقلاب یمن برای دستیابی به استقلال ملی و رهایی از سیطرۀ خارجی به پا خاسته است. این انقلاب باعث وحشت دشمنان یمن شد لذا آمریکا، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل با همدستی یکدیگر فقط 6 ماه پس از آغاز انقلاب تجاوز خود را آغاز کردند تا انقلاب را نابود و ملت انقلابی، آزادیخواه و استقلال طلب یمن را مجازات کنند.  

الحوثی اعلام کرد : چهارمین سالگرد انقلاب در حالی فرا می رسد که 3 سال و نیم از زمان آغاز تجاوز گذشته است و این انقلاب سرانجام به پیروزی آرمانی خود دست خواهد یافت و امنیت و آرامش را در کشوری برخوردار از عدالت، آزادی و استقلال خواهد گستراند.

الحوثی گفت: انقلاب 21 سپتامبر 2014 بساط سرکردگان فساد، مزدوری، وابستگی و جُرم را برچید و دست قدرت های خارجی را که برای تأمین منافع خود به سوی یمن دراز شده بود، قطع کرد لذا این قدرت ها شروع به توطئه چینی برای نابود کردن انقلاب کرده اند.

الحوثی گفت: مبارزۀ انقلابی با متجاوزان تنها روش برای پایان دادن به اوضاع کنونی و دستیابی به پیروزی در میدان جنگ با مزدوران و متجاوزان است.

الحوثی گفت : ملت یمن با انقلاب بزرگ خود درس آزادی به همۀ ملت های آزادیخواه داده است و پیام این درس آنست که ملت ها فقط با قیام و انقلاب می توانند خود را از چنگال ستمکاران و تبهکاران رهایی ببخشند.  ملت یمن با ایستادگی در برابر متجاوزان می خواهد این پیام را برساند که هیچ قدرتی نمی تواند عزم و ارادۀ ملت های انقلابی و آزادیخواه و استقلال طلب را درهم بشکند.  

رئیس کمیته اعلای انقلابی یمن اعلام کرد : ملت یمن باید در روز 21 سپتامبر به خود ببالد که با کمک رهبری هوشمندانۀ مسئولان خود توانست درسی به ملت های آزادیخواه بدهد و با یاری خداوند متعال همیشه پیروز میدان باشد. ما یمنی ها به عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انقلاب خود کاملاً اطمینان داریم و می دانیم که ایشان در کنار ملت خود ایستاده است و با عنایات الهی کشتی یمن را به سلامت به خشکی آرامش خواهد رساند و پایه های "جمهوری، دمکراسی، آزادی، عدالت و قانون مداری و حقوق برابر شهروندی" را در یمن بنا خواهد کرد.   

الحوثی افزود: انقلاب یمن حافظ استقلال و حاکمیت ملی خواهد بود و درپی برقراری روابط دوستانه و برابر با کشورهای برادر و دوست است و دو اصل شفاقیت و مشارکت همۀ مردم در ادارۀ امور کشور را نهادینه خواهد کرد به نحوی که دیگر اثری از خودکامگی، سرکوب و نادیده انگاری دیگران که مردم در دوران گذشته شاهد آن بودند، دیده نخواهد شد.  

الحوثی اعلام کرد : نسل های آینده پی خواهند برد که ملت یمن چه فداکاری هایی در مقابله با جنگ تحمیلی و تجاوز جنایتکارانۀ آمریکا، عربستان، امارات و متحدانش برای دستیابی به استقلال کرده اند تا مردم و کشورشان از آزادی، سربلندی، استقلال و امنیت و آرامش برخوردار شوند.

کارشناسان می گویند که آمریکا با همدستی عربستان و کشورهای دیگر برای انتقام گرفتن از انقلاب 21 سپتامبر که بساط واشنگتن را برچید، تجاوز به یمن را آغاز کرد تا بار دیگر این کشور را به سیطرۀ خود دربیاورد و این در حالیست که آمریکا با برچیده شدن پایگاه های القاعده و داعش در بسیاری از استان های یمن به دست ارتش و کمیته های مردمی سیطرۀ خود را در این کشور از دست داد.  

ملت یمن با وجود تداوم تجاوز وحشیانه و محاصرۀ شدید کشورشان همچنان پایدار و قهرمانانه در میدان مبارزه ایستاده اند و می جنگند و در میادین جنگی از پیشروی مزدوران و جیره خواران جلوگیری می کنند و آنها را به عقب می رانند.  

پربیننده ترین خبرها