کاردار امارات در تهران به وزارت خارجه احضار شد

کاردار امارات در تهران به وزارت خارجه احضار شد
يکشنبه 1 مهر 1397 - 11:58

کاردار امارات در تهران لحظاتی پیش به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران در پی اظهارات جانبدارانه مقامات رسمی آن کشور در حمایت از جنایت تروریستی اهواز به وی ابلاغ شد.

العالم _ ایران / سیاسی

کاردار امارات متحده عربی در تهران لحظاتی پیش و در پی اظهارات جانبدارانه مقامات رسمی آن کشور در حمایت از جنایت تروریستی اهواز به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پیش از این با اشاره به احضار سفرای هلند و دانمارک و کاردار انگلیس در غیاب سفیر این کشور در تهران که شب گذشته و در پی حمله تروریستی در اهواز صورت گرفت، اعلام کرد که کاردار امارات متحده عربی نیز صبح امروز (یکشنبه) به وزارت خارجه ایران احضار می شود. 

وی افزود که کاردار امارات در پی اظهارات جانبدارانه مقامات رسمی آن کشور در حمایت از جنایت تروریستی اهواز صورت می‌گیرد. 

عراقچی در صفحه اینستاگرامش در این باره نوشت: دیشب بلافاصله پس از جنایت تروریستی اهواز سفرای هلند و دانمارک و کاردار انگلیس در غیاب سفیر آن کشور به وزارت خارجه ایران احضار و نسبت به ارائه امکان اقامت و فعالیت به برخی از اعضای گروهک تروریست مزدوری که مسبب این جنایت بود، شدیدا اعتراض شد.  

وی اضافه کرد: ایران انتظار دارد دولت‌های مزبور مسببان جنایتکار و همه مرتطبین احتمالی با آنها را بازداشت و جهت حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه استانداردهای دوگانه در برخورد با تروریسم به هیچ وجه پذیرفته نیست، تصریح کرد: کشورهای غربی نمی توانند داعیه مبارزه با تروریسم داشته اما امکانات اقامتی و رسانه ای در اختیار آنها قرار دهند.

«عبدالله عبدالخالق» مشاور سابق «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات و شخصیت دانشگاهی این کشور در صفحه توئیتر خود، از حمله تروریستی در اهواز استقبال کرد.

او تلاش کرد تلفات این حادثه تروریستی را صرفا از میان نظامیان ذکر کند و تمامی شهدا و مجروحان را نظامیان سپاه پاسداران بخواند و در ادامه مدعی شد: یک حمله نظامی علیه هدف نظامی رخ داده و این اقدام تروریستی نیست.

این چهره نزدیک به دایره قدرت در امارات افزود: انتقال درگیری‌ها به عمق خاک ایران، گزینه‌ای بود که پیش از این اعلام شده بود و در مراحل بعدی نیز [اینگونه حملات] افزایش خواهد یافت.

صبح شنبه ۳۱ شهریور در پی حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز ۲۵ نفر شهید و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند. 

گروهک تروریستی الاهوازیه مسؤولیت این حمله جنایتکارانه را برعهده گرفت. 

پربیننده ترین خبرها