پیشنهاد دومای روسیه برای محدود کردن آزادی عمل صهیونیست‌ها در آسمان سوریه

پیشنهاد دومای روسیه برای محدود کردن آزادی عمل صهیونیست‌ها در آسمان سوریه
يکشنبه 1 مهر 1397 - 17:57

نمایندگان دومای روسیه پیشنهاد کرده‌اند که ارتش این کشور برای حفاظت از جان نظامیان این کشور، آسمان بخش‌هایی از سوریه را که میزبان نظامیان روس است، روی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ببندد.

العالم _ اروپا

پارلمان روسیه روز یکشنبه در واکنش به سقوط یک فروند هواپیمای «ایلوشین-۲۰» ارتش این کشور، پیشنهاد کرده است که بخشی از آسمان سوریه به روی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بسته شود.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، بر اساس پیشنهاد دوما ارتش روسیه باید آسمان مناطقی از سوریه را که در آن‌ها نیروهای نظامی روس حضور دارند برای ارتش رژیم صهیونیستی پرواز ممنوع اعلام کند.

هفته گذشته در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نقاطی در «لاذقیه» سوریه یک فروند هواپیمای روس به اشتباه هدف پدافند سوریه قرار گرفت و سقوط کرد. در این حادثه تمام ۱۵ سرنشین این هواپیمای شناسایی جان خود را از دست دادند.

وزارت دفاع روسیه امروز گزارشی منتشر و رژیم صهیونیستی را به دلیل «فریب» مسکو، مسئول این حادثه معرفی کرد. روسیه گفته حق «پاسخ مناسب» به این حادثه را برای خود محفوظ می‌داند. در روزهای گذشته رسانه‌های دولتی روسیه از جمله «راشا تودی» و «اسپوتنیک» از لزوم پاسخ قاطع به این حادثه سخن گفته‌اند. گفته می‌شود یکی از گزینه‌های مورد بررسی مسکو لغو توافق عدم درگیری در سوریه میان تل‌آویو و مسکو باشد.

پربیننده ترین خبرها