عقب‌نشینی وزیر خارجه آمریکا از توییت ترامپ؛

پامپئو: ایران موضوع جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیست

پامپئو: ایران موضوع جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیست
يکشنبه 1 مهر 1397 - 19:52

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد دستور کار نشست شورای امنیت سازمان ملل، مقابله با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی خواهد بود.

العالم - آمریکا

بی.  بی. سی نوشت، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد دستور کار نشست شورای امنیت سازمان ملل، مقابله با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی خواهد بود.

پامپئو در پاسخ به سوال خبرنگار درباره موضوع نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل، با نقض توئیت ترامپ درباره موضوع این جلسه، ضمن تکرار ادعا‌های واهی خود گفت:" ایران قطعا موضوع بحث خواهد بود. اما نشست درباره مجموعه گسترده‌تر موضوعات منع اشاعه است، اما جهان باید بداند که وقتی بحث خطر اشاعه مطرح است، ایران پیشتاز است. آن‌ها همچنان پیشتاز حمایت دولتی از تروریسم هستند و به برنامه‌هایی که مدت‌هاست جهان را تهدید می‌کند، ادامه می‌دهند. "

پامپئو افزود: " موضوع نشست هفته آینده که ریاستش برعهده رئیس جمهور آمریکا است، بر اطمینان از منع اشاعه متمرکز خواهد بود. "

وی در ادامه از اعلام آمادگی ترامپ برای ملاقات با حسن روحانی رئیس جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در هفته پیش رو خبر داد.

پامپئو در این مصاحبه از ناموفق بودن تلاش‌ها برای بهبود روابط با روسیه و نیز بررسی موضوع دیدار دوم با رئیس کره شمالی از سوی ترامپ صحبت کرد.

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل این هفته آغاز می‌شود و ترامپ نیز که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در این نهاد حضور خواهد داشت.

دو هفته پیش اعلام شده بود ترامپ قرار است نشستی با موضوع ایران در شورای امنیت برگزار کند، اما بعدا رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که مقام‌های دولت ترامپ از بیم منزوی شدن او در جلسه شورای امنیت، موضوع نشست را گسترده‌تر کرده و دستور کار را از ایران به بحث منع اشاعه اتمی تغییر داده‌اند.

میزان

پربیننده ترین خبرها