تل‌آویو گزارش نتیجه تحقیقات مسکو درباره سقوط «ایلوشین» را رد کرد

تل‌آویو گزارش نتیجه تحقیقات مسکو درباره سقوط «ایلوشین» را رد کرد
يکشنبه 1 مهر 1397 - 19:57

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای نتایج تحقیقات روسیه درباره سقوط هواپیمای روس را رد و اعلام کرد به عملیات نظامی در سوریه ادامه می‌دهد.

العالم _ فلسطین اشغالی

ساعاتی پس از آنکه وزارت دفاع روسیه رسما رژیم صهیونیستی را مقصر هدف قرار گرفتن یک فروند هواپیمای روس بر فراز مدیترانه معرفی کرد، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای نتیجه تحقیقات مسکو را رد کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، تل‌آویو در این بیانیه مدعی شده است: «زمانی که سوریه به هواپیمای روس حمله کرد، جنگنده‌ها ما در آسمان اسرائیل بودند.»

هفته گذشته یک فروند هواپیمای «ایلوشین-۲۰» ارتش روسیه همزمان با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» مورد اصابت پدافند سوریه قرار گرفته و ساقط شد. در این حادثه تمام ۱۵ سرنشین این هواپیما کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز در یک نشست خبری نتایج تحقیقات در مورد این حادثه را منتشر و اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با فریب دادن ارتش روسیه، پشت هواپیمای روس پنهان شده و موجب شده‌اند که گلوله پدافند به هواپیمای روس برخورد کند. 

با این وجود، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود ادع کرده که «نیروی هوایی پشت هیچ هواپیمایی پنهان نشد. جزئیات کامل، دقیق و واقعی برای وزارت دفاع روسیه روشن است.»

در حالی که مسکو اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به سوریه را «غیر مسئولانه» و «غیر حرفه‌ای» توصیف کرده، در بیانیه تل‌آویو تأکید شده که این رژیم به حملات به سوریه ادامه خواهد داد. این رژیم مقابله با انتقال تسلیحات پیشرفته توسط ایران به حزب‌الله لبنان را به عنوان توجیه این حملات مطرح کرده است.

در این بیانیه بدون اظهار تأسف یا عذرخواهی از روسیه، آمده است: «ایمنی و امنیت نیروی روس در سوریه مد نظر رهبری سیاسی و نظامی ما قرار دارد.»

مسکو پیش از این هم تل‌آویو را مسئول این حادثه خوانده و تأکید کرده بود که حق «پاسخ مناسب» به این اقدام رژیم صهیونیستی را برای خود محفوظ می‌داند. در واکنش به این حادثه، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به مسکو سفر کرده و اطلاعاتی را در اختیار روس‌ها قرار داد، با این حال همانطور که پیشتر هم رسانه‌ها گزارش داده بودند، به نظر می‌رسد این سفر موفقیت‌آمیز نبوده و نتوانسته موضع مسکو را تغییر دهد.

روزنامه «جروزالم پست» گزارش داده که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل حساسیت موضوع، اعضای کابینه این رژیم را از اظهار نظر در مورد این حادثه منع کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها