دانمارک درباره ارتباط گروه‌های مستقر در این کشور با حمله تروریستی اهواز تحقیق می‌کند

دانمارک درباره ارتباط گروه‌های مستقر در این کشور با حمله تروریستی اهواز تحقیق می‌کند
يکشنبه 1 مهر 1397 - 23:18

وزیر خارجه دانمارک با محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، گفت در صورتی که عاملان این حمله ارتباطی با دانمارک داشته باشند، برای آن‌ها تبعاتی خواهد داشت. سرویس اطلاعات دانمارک هم گفته در حال بررسی این مسئله است.

العالم _ اروپا

مقام‌های دانمارکی می‌گویند مسئله ارتباط احتمالی یک گروهک مستقر در این کشور با حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به نوشته پایگاه «دی. آر. نیوز»، «آندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک در واکنش به احضار سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران، گفته است: «نباید تردیدی داشت که دانمارک حملات تروریستی را در هر کجایی که اتفاق بیافتد، محکوم می‌کند. چنین حملاتی، به خصوص وقتی که مانند حمله دیروز در ایران، به کودکان هم آسیب برسانند، هولناک هستند.»

ساموئلسن افزود: «ایرانی‌ها ادعا می‌کنند که آن‌هایی که مسئول این حمله تروریستی بوده‌اند، در دیگر کشورها از جمله دانمارک عضو فعال دارند. اگر مشخص شود که کسانی که مسئول [این حملات] هستند با دانمارک ارتباطی دارند، قطعا تبعاتی وجود خواهد داشت.»

پایگاه «یولاندز پوستن» دانمارک گزارش داده که در واکنش به این حادثه، نمایندگان دو حزب محافظه‌کار و خلق دانمارک به دولت این کشور توصیه کرده‌اند در این مورد تحقیق کند.

سرویس اطلاعات پلیس دانمارک هم تایید کرده که در جریان این حادثه است و در حال کار بر روی این موضوع است. در این بیانیه آمده است: «سرویس اطلاعات پلیس در جریان حادثه ایران قرار دارد و با طرف‌های مربوطه در تماس مداوم است. سرویس اطلاعات پلیس درباره افراد، گروه‌ها یا پرونده‌های مشخص اظهار نظر نمی‌کند.»

دیروز وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله تروریستی اهواز که به شهادت ۲۵ نفر از جمله یک کودک منجر شد، سفیر دانمارک را که کشورش میزبان گروه تروریستی تجزیه‌طلبی است که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته، احضار کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها