اس 300 همه معادله های قدرت در سوریه را برهم می زند  

اس 300 همه معادله های قدرت در سوریه را برهم می زند  
سه شنبه 3 مهر 1397 - 13:36

روسیه پس از حادثه سقوط هواپیمای روسیه و مقصر دانستن اسرائیل،  از تحویل اس 300 به سوریه خبر داد.

العالمسوريه

درپی تنش های پی در پی روسیه و رژیم صهیونیستی،سامانه موشکی اس 300 یک هفته پس از حادثه سقوط هواپیمای ایل 20  روسیه و مقصر دانستن نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی وارد سوریه شد.

و از تبعات آن نیز اعمال فشار روسیه بود زیرا دوما خواهان هدف قرار دادن هر هواپیمائی شد که حریم هوائی سوریه را نقض کند که در مقابل نیز ایگدور لیبرمان  وزیر جنگ اسرائیل به این گناه اعتراف کرد.

موضع وزارت دفاع روسیه در نحوه برخورد با این حادثه ازهمه شدید تر بود به گونه ای که موشک های اس 300 را تحویل سوریه داد و هدف را رهگیری  هرگونه حمله هوایی به خاک سوریه  اعلام کرد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع  روسیه گفت : طی دو هفته سامانه موشکی زمین به هوای اس 300 به سوریه تحویل خواهد شد که قادر بر رهگیری هرگونه حمله هوایی در شعاع  دویست و پنجاه کیلومتری است . این سامانه  توان دفاعی  سوریه را به شدت تقویت خواهد کرد.

وی با تهدیدات کنایه امیز، اسرائیل را خطاب قرار داد و به  تصمیم تحویل اس 300 اشاره و اولین هدف از آن را  اقدام جنایتکارانه نیروی هوایی اشغالگران دانست. 

وی تاکید کرد در سال 2013 به درخواست اسرئیل تحویل این سامانه به سوریه که آماده بارگیری بود متوقف شد اما امروز وضعیت تغییر یافته و این اشتباه ما نیست ،اینگونه  اقدامات از تحرکات بی برنامه  که تهدیدی برای سربازان ماست  جلوگیری می کند ما نیز بر اساس تحولات و شرایط اقدام خواهیم کرد.

بر اساس اعلام ناظران این تحولات در ابعاد مختلف  بدون شک موجب  نگرانی اسرائیل و امریکا می شود به گونه ای که جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا گفت :تصمیم روسیه استباه بزرگی بود وابراز امیدواری کرد مسکو در تحویل موشک به دمشق تجدید نظر کند

همه اینها بیانگر آغازمرحله جدیدی است که شاید با باز کردن فضا و تحویل اس 300 به دمشق باشد و این بدان معناست که قواعد بازی در میادین سوریه  درحال تغییر است.

 

پربیننده ترین خبرها