شمخانی در نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه :

اقدام تروریستی اهواز واقعیت عریان حامیان تروریستها را نشان داد

اقدام تروریستی اهواز واقعیت عریان حامیان تروریستها را نشان داد
چهارشنبه 4 مهر 1397 - 10:07

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اقدام تروریستی اهواز واقعیت عریان پشتیبانان و حامیان تروریستها را که حتی حاضر به محکوم کردن این جنایت نیز نشدند، نشان داد.

 

العالم - ایران / سیاسی

امیردریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان «گفتگوی امنیتی منطقه ای»طی سخنانی کرد: تداوم گفتگوهای سازنده نقشی مهم در ایجاد امنیت، صلح و رفاه برای منطقه خواهد داشت.

شمخانی اقدام تروریستی اخیر در شهر اهواز توسط یک گروهک وابسته به بیگانگان را نشان دهنده تلاش سازمان یافته جریان تروریسم و حامیان آنها برای ایجاد ناامنی بیان کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام ضد انسانی اظهار داشت: این حادثه تروریستی بار دیگر معضل برخورد دوگانه برخی از مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند و واقعیت عریان پشتیبانان و حامیان تروریستها را که حتی حاضر به محکوم کردن این جنایت نیز نشدند در معرض نگاه جهانیان قرار داد.

وی با تقبیح اتخاذ معیارهای دوگانه از سوی برخی کشورها در مواجهه با تروریسم افزود:استفاده ابزاری از تروریسم با حمایت مالی، سیاسی و لجستیک،تولید و اشاعه مبانی اعتقادی انحرافی و تکفیری و دخالت در امور داخلی کشورها و اشغالگری به بهانه مبارزه با تروریسم از مصادیق روشن اتخاذ استاندارد دوگانه است.

به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی تهدید تروریسم را جدی و رو به گسترش خواند و تصریح کرد: کماکان هزاران تروریست در سوریه و دیگر کشورها باقی مانده اند و آینده و ثبات منطقه را در صورت عدم مقابله جدی با مخاطره مواجه خواهند ساخت.

دریابان شمخانی با اشاره به مستندات اطلاعاتی موجود در خصوص عدم وجود اراده جدی در هیئت حاکمه آمریکا برای حذف داعش اظهار داشت: هواپیماهای آمریکایی به کرات وعلی رغم داشتن اطلاعات دقیق از حضور تروریستها در مناطق مشخص ،حاضر به انجام عملیات هوایی علیه آن ها نشدند و در مواردی برای آن ها بار ریزی داشته و یا سران داعش را از محاصره ارتش های سوریه و عراق نجات داده اند.

نماینده مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود مقابله با مبانی فکری تروریسم، رفع مشکلات داخلی در کشورهای مورد هدف و حذف مداخله خارجی را عرصه های اصلی مبارزه با تروریسم توصیف کرد و پیشنهادهایی را برای گسترش همکاری ها و دستیابی به معماری امنیتی جدید مبتنی بر نقش و توان کشورهای منطقه ارائه داد.

گفتنی است نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با مشارکت کشورهای روسیه، چین، هند و افغانستان و با ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان و «دانگ جینگ وی» مقام  امنیت ملی چین نمایندگی کشورهایشان در این نشست برعهده دارند .

پربیننده ترین خبرها