در صورت تصويب پارلمان؛

نظامیان آمریکایی از عراق اخراج می شوند

نظامیان آمریکایی از عراق اخراج می شوند
دوشنبه 23 مهر 1397 - 14:09

نمایندگان پارلمان عراق در صدد تصویب قانونی برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند.

العالم _ عراق

به گزارش العالم؛ در دیدار برهم صالح رئیس جمهور عراق با جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا بر ضرورت دور نگه داشتن عراق از تنش ها در سیاست بین المللی و کشمکش های منطقه ای تاکید کرد. در همین حال نمایندگان پارلمان عراق درصددند قانونی را به تصویب برسانند که بر اساس آن نیروهای نظامی آمریکایی مجبور به خروج از عراق شوند.

 جریان ها و گروههای سیاسی عراق در صدد بر آمده اند تا از میزان نفوذ و دخالت های آمریکا در کشورشان بکاهند. برهم صالح رئیس جمهوری عراق در دیدار با جان سالیوان ضمن تاکید بر ضرورت دور بودن عراق از تنش های منطقه ای و بین المللی گفت موقعیت و وضعیت عراق باید مدّ نظر قرار گیرد. وی در این دیدار که سفیر آمریکا در بغداد هم در آن حضور داشت بر حاکمیت و استقلال عراق تاکید کرد.

به نظر می رسد واشنگتن که بعد از انتخاب رؤسای سه گانه، دچار ناکامی و سرخوردگی شده است، اکنون در حال از دست دادن حضور نظامی خود در عراق است. فراکسیون هایی در پارلمان عراق در حال جمع آوری امضا برای تصویب قانونی هستند که نیروهای اشغالگر آمریکایی را مجبور به خروج از عراق کند.

در همین حال گروههای مقاومت عراقی به نیروهای نظامی آمریکایی هشدار دادند که اگر با هماهنگی بغداد خاک عراق را ترک نکنند با سلاح آنها روبرو خواهند شد. این گروهها اعلام کردند که حضور این نیروها در عراق تمامیت ارضی و وحدت عراق را به خطر می اندازد و عامل جذب تروریسم است.

ائتلاف آمریکایی در ماه اوت گذشته اعلام کرد نیروهایش تا هر زمان که لازم باشد در عراق باقی خواهند ماند. این ائتلاف از حضور پنج هزار و دویست نیروی نظامی آمریکایی در عراق خبر داد.

این تحولات در حالی رخ می دهد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه موفق شده است گامهای خوبی در مسیر تشکیل دولتی مستقل بردارد.

پربیننده ترین خبرها