ترامپ: با ملک سلمان درباره خاشقچی صحبت کردم/ وزیر خارجه‌ام را فورا به ریاض می‌فرستم

ترامپ: با ملک سلمان درباره خاشقچی صحبت کردم/ وزیر خارجه‌ام را فورا به ریاض می‌فرستم
دوشنبه 23 مهر 1397 - 16:29

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام گفت‌و‌گوی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی درباره «جمال خاشقچی» گفت که «ملک سلمان» از سرنوشت این روزنامه‌نگار سعودی اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

العالم _ آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی توئیتر خود از گفت‌و‌گوی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی درباره ناپدید شدن «جمال خاشقچی» خبر داد.

«دونالد ترامپ» در توئیتر درباره بخشی از گفت‌و‌گوی خود با «ملک سلمان» روزنامه‌نگار ناپدید شده عربستان سعودی نوشت: «همین حالا با پادشاه عربستان سعودی صحبت کردم، او از داشتن هرگونه اطلاعی درباره آنچه شاید بر سر "شهروندمان در عربستان سعودی" افتاده باشد را رد کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «او (ملک سلمان) گفت که آنها در حال همکاری نزدیک با ترکیه برای یافتن جواب هستند. من فورا وزیر خارجه کشورمان را برای دیدار با پادشاه (عربستان سعودی) به این کشور می‌فرستم».

گفت‌و‌گوی سران عربستان سعودی و آمریکا یک روز بعد از گفت‌و‌گوی ملک سلمان با رئیس‌جمهور ترکیه درباره پرونده ناپدید شدن جمال خاشقچی صورت گرفته است.

پیشتر برخی رسانه‌ها  گزارش دادند، تماس تلفنی شاه سعودی با «رجب طیب اردوغان» برای نهایی کردن توافق ریاض و آنکارا برای مختومه کردن پرونده مفقود شدن جمال خاشقچی صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها