تداوم تحقیقات حول پرونده «خاشقچی»؛

اقامتگاه سرکنسول سعودی در استانبول تفتیش می‌شود/ بازرسی مجدد از کنسولگری در دستورکار

اقامتگاه سرکنسول سعودی در استانبول تفتیش می‌شود/ بازرسی مجدد از کنسولگری در دستورکار
سه شنبه 24 مهر 1397 - 13:34

پلیس ترکیه امروز اقامتگاه سرکنسول سعودی در استانبول را برای اولین بار و همچنین ساختمان کنسولگری را برای دومین بار تفتیش خواهد کرد.

العالم _ ترکیه

بعد از تحقیقات شامگاه گذشته (دوشنبه) بازرسان جنایی و دادستان‌های ترکیه از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول حول پرونده مفقود شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار معارض سعودی، امروز هم قرار است اقامتگاه سرکنسول سعودی‌ها بازرسی شود.

شبکه «اِن. تی. وی» گزارش داد که پلیس ترکیه عصر امروز (سه‌شنبه) در ادامه تحقیقات درباره پرونده خاشقچی، از اقامتگاه «محمد العتیبی» سرکنسول سعودی‌ها در استانبول تفتیش و بازرسی به عمل می‌آورد.

این شبکه همچنین گزارش داد که تیم تحقیقاتی ترکیه امروز مجددا ساختمان کنسولگری سعودی را بازرسی خواهد کرد.

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. [+] چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن احضار دو مرتبه‌ای سفیر عربستان سعودی در آنکارا، خواستار تفتیش کامل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول شده است. اردوغان نیز با هشدار به مقامات سعودی، تاکید کرد که آنها باید ثابت کنند خاشقچی سالم از کنسولگری خارج شده است.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن و سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر 15 سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل کرد.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامگاه دوشنبه برای بازرسی و تفتیش از کنسولگری ریاض در استانبول، وارد این ساختمان شد و بعد از 9 ساعت، به همراه مدارکی که به گفته مقامات ترکیه کافی است، از آن مکان خارج شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها