در نشست خبر سازمان های مدافع حقوق بشر در نیویورک مطرح شد:

تعلل سازمان ملل در پرونده خاشقچی مشوق ظهور بحران‌های مشابه خواهد شد

تعلل سازمان ملل در پرونده خاشقچی مشوق ظهور بحران‌های مشابه خواهد شد
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 19:35

سازمانهای مدافع حقوق بشر و مطبوعات بین المللی با برگزاری کنفرانس خبری در نیویورک به بررسی پرونده ناپدیدشدن خاشقچی پرداختند.

العالم - عربستان سعودی

در این کنفرانس سازمان های مدافع حقوق بشر اعلام کردند که تعلل سازمان ملل متحد در پرونده خاشقچی مشوق ظهور بحرانها و رفتارهای مشابه در مناطق دیگر خواهد شد.  

سازمانهای مدافع حقوق بشر و مطبوعات بین المللی از عربستان سعودی خواستند که همه آنچه بر سر خاشقچی رخ داده است را توضیح دهند، آنها همچنین از کشورهای درگیر خواستار بررسی همه جانبه پرونده خاشقچی و تحقیق دقیق از مطنونان اصلی پرونده شدند. 

آنها تاکید کردند، روزهای آتی تحقیق به منظور مشخص شدن سرنوشت خاشقچی بسیار مهم خواهد بود. 

سازمانهای مدافع حقوق بشر و مطبوعات بین المللی گفتند که کشور ترکیه باید جهت مشخص شدن سرنوشت جمال خاشقچی تلاش کند و همچنین تحقیق بین المللی درباره این پرونده سرعت بیشتری بگیرد.

آنها تاکید کردند نبود مطبوعات مستقل در عربستان سعودی مشخص شدن زوایای مختلف پدیده از داخل این کشور را سخت کرده است، انها همچنان نگران هستند با فرسایشی شدن روند تحقیقات، پرونده خاشقچی به فراموشی سپرده شود.  

سازمان های بین المللی تاکید کردند موضوع باید از ترکیه آغاز شود و آنکارا گفته که اقدام به تحقیق شفاف بر اساس معیارهای بین المللی می نماید؛ ترکیه باید از سازمان ملل متحد انجام تحقیق مستند و شفاف را خواستار شود، باید تحقیق درباره جزییات ناپدیدشد خاشقچی و مرگ احتمالی وی انجام شود.

آنها از عربستان سعودی خواستند امکان تحقیقات مستقل در این پرونده را بدهند، نماینده سازمان های بین المللی تصریح کردند: اگر سعودی دخالتی در این موضوع نداشته باشد، بزرگترین برنده از تحقیق بی طرف برای مشخص شد جزییات پرونده خاشقچی است.

پربیننده ترین خبرها