واکنش عضو ارشد کنگره آمریکا به اعتراف ریاض به قتل خاشقچی

واکنش عضو ارشد کنگره آمریکا به اعتراف ریاض به قتل خاشقچی
شنبه 28 مهر 1397 - 05:28

عضو ارشد کنگره آمریکا تاکید کرد که عربستان باید مجازات گردد و در صورت تعلل دولت ترامپ، کنگره باید وارد عمل شود.

العالم - آمریکا

آدام شف نائب رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این روایت که خاشقجی در پی مشاجره لفظی و سپس درگیری فیزیکی با 15 شخصی که از عربستان به ترکیه فرستاده شده اند کشته شده است، به هیچ عنوان قابل تأیید و اعتماد نیست.

شف تاکید کرد: عربستان باید به خاطر این پرونده بازخواست شود و اگر دولت ترامپ هدایت تلاش ها به این مسیر را به عهده نگیرد، کنگره باید وارد عمل شود.

ساعتی پیش، «لیندسی گراهام»، سناتور مشهور آمریکایی هم در حساب کاربری‌اش در توئیتر روایت عربستان سعودی از قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را زیر سوال برد.

او در توئیتر نوشت: «اگر بگویم که به روایت سعودی درباره خاشقچی شک دارم، حق مطلب ادا نشده است. ابتدا به ما گفته شد که آقای خاشقچی کنسولگری را ترک کرده و کاملاً دخالت عربستان سعودی تکذیب شد. حالا گفته می‌شود که نزاعی درگرفته و او بدون اطلاع ولیعهد داخل کنسولگری کشته شده است. دشوار است بتوان این توجیه جدید را موثق دانست».

 عربستان سعودی بامداد شنبه کشته شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را تأیید کرد. دادستان کل این کشور اعلام کرد خاشقچی بعد از درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است.

پربیننده ترین خبرها