مقام ارشد دولت آمریکا:

نشست آتی «ترامپ_کیم» احتمالا ابتدای سال میلادی آینده برگزار می‌شود

نشست آتی «ترامپ_کیم» احتمالا ابتدای سال میلادی آینده برگزار می‌شود
شنبه 28 مهر 1397 - 23:08

یک مقام ارشد دولت آمریکا به برگزاری نشست دوم «ترامپ _کیم» در ابتدی سال میلادی آینده اشاره کرد.

العالم - آمریکا

یک مقام ارشد دولت آمریکا از برگزاری دومین نشست بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کشورش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ابتدای سال میلادی آینده خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک مقام ارشد دولت آمریکا در این زمینه به خبرنگاران اظهار داشت: «این نشست احتمالا ابتدای سال میلادی آینده برگزار می‌شود.»

 «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه گذشته گفت که امیدوار است در نشست آینده، همتای کره شمالی وی زمینه‌های لازم  را برای برداشتن گام رو به جلو در خلع سلاح اتمی مهیا کند.

 وزیر خارجه آمریکا حین سفر خود به مکزیکوسیتی در گفت‌‌‌وگو با «صدای آمریکا» اظهار داشت که رهبر کره شمالی دو هفته قبل به او گفته که به قول‌هایی که در نشست نخست به ترامپ داده، پایبند است.

پامپئو در این گفت‌‌وگو به برگزاری نشست با همتای کره شمالی خود در چند هفته  آینده اشاره کرد.

این در حالی است که وزیر خارجه کره شمالی چندی قبل در سخنرانی در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن اشاره به عزم رهبر این کشور در رفع تهدیدهای اتمی در شبه جزیره کره گفت: «آمریکا تنها کشوری در جهان است که تاکنون از سلاح اتمی استفاده کرده است.»

سران آمریکا و کره شمالی پس از مدت‌ها رایزنی فشرده و تنش‌های به وجود آمده برای برگزاری دیدار مشترک، سه شنبه 22 خرداد در سنگاپور برای اولین بار دیدار و گفت‌وگو کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها