عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تخریب روستای «خان الاحمر»

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تخریب روستای «خان الاحمر»
يکشنبه 29 مهر 1397 - 02:58

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز شنبه از تعویق تخریب روستای خان الاحمر واقع در اطراف قدس اشغالی خبر داد.

العالم-فلسطین

مقام‌های صهیونیستی تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانونی و برای بررسی راه حل های جایگزین تخریب روستای خان احمر را به تعویق بیاندازند.

درهمین حال دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه ای اعلام کرد به منظور بررسی جایگزین های دیگر تخریب روستای خان احمر به تعویق افتاده است.

رژیم صهیونیستی 23 سپتامبر ( 1مهر ) به اهالی روستای خان احمر هشدار داده بود تا اول اکتبر( 9مهر) خانه های خود را تخلیه کنند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی نیز پیش تر تخریب روستای خان احمر را تایید کرده بود.

تخریب روستای خان احمر طی ماه های گذشته بازتاب گسترده ای در جهان و محافل حقوق بشری داشته است.

«فاتو بنسودا» دادستان دیوان بین المللی کیفری با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی درصدد تبعید فلسطینی ها روستای «خان احمر» در شرق قدس اشغالی است، این اقدام را جنایت جنگی عنوان کرد.

روستای خان احمر در جاده ارتباطی بین قدس و دریای مدیترانه قرار دارد و براساس توافق نامه اسلو امضا شده میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در سال 1993، تحت سلطه این رژیم است.

این روستا با دو هزار و 764 نفر جمعیت در شرق کرانه باختری رود اردن و نزدیکی دو شهرک صهیونیست واقع شده و ساکنان آن، عمدتاً با دامداری ارتزاق می کنند.

رژیم صهیونیستی می خواهد با تخریب روستای خان احمر شهرک های صهیونیستی را جایگزین آنها کند و بدین وسیله قدس شرقی را از اطراف آن جدا کرده و کرانه باختری را به دو بخش تقسیم کند.

پربیننده ترین خبرها