تروریست‌ها یک محموله گاز کلر را به جسر الشغور سوریه منتقل کردند

تروریست‌ها یک محموله گاز کلر را به جسر الشغور سوریه منتقل کردند
يکشنبه 29 مهر 1397 - 18:14

تروریست‌های جبهه النصره یک محموله حاوی گاز کلر و سارین را تحت نظارت عناصر کلاه سفیدها به جسر الشغور در ریف ادلب سوریه منتقل کردند.

العالم _ سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از اقدام تروریست‌های جبهه النصره در انتقال محموله گاز کلر و سارین از شهرک «معره مصرین» به منطقه جسر الشغور در ریف ادلب خبر داد.

به گفته منابع آگاه در استان ادلب، تروریست‌های جبهه النصره بعد از ظهر دیروز موادی شیمیایی از گاز کلر و گاز سارین را از شهرک معره مصرین در ریف شمالی ادلب به منطقه جسر الشغور منتقل کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از این منابع آورده است: محموله شیمیایی مذکور شامل سیلندرهای گاز سازین و گاز کلر است که با یک کامیون یخچال دار که مخصوص انتقال محصولات لبنی بود تحت نظارت عناصری که کلاه سفیدها خوانده می‌شوند و با همراهی تعداد زیادی از تروریست‌های حزب ترکستانی منتقل شد.

این منابع نزدیک به سرکرده‌های گروه‌های تروریستی مستقر در استان ادلب گفتند، گروهک جبهه النصره در جریان بارگیری و انتقال سیلندرهای حاوی مواد شیمیایی با یک کامیون یخچال دار، شمار زیادی از تروریست‌ها را در حالت آماده باش قرار داده و در پیرامون یکی از کشتزارهای جنوب شهرک معره مصرین مستقر کرده بود.

دو روز پیش در داخل یک کارگاه ساخت مواد شیمیایی گروه‌های تروریستی در شهرک ترمانین در پانزده کیلومتری مرزهای ترکیه انفجار بزرگی رخ داد. این کارگاه تحت نظارت کارشناسانی خارجی از اتباع ترکیه، انگلیس و چچن فعالیت می‌کند و انفجار مذکور به کشته شدن 9 کارشناس خارجی و دو نفر از عناصر معروف به کلاه سفیدها منجر شد.

گفتنی است روسیه پیش از این درباره آماده شدن گروه‌های مسلح برای حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه با هدف متهم کردن ارتش این کشور هشدار داده بود.

پربیننده ترین خبرها