بن‌سلمان در تماس تلفنی با داماد ترامپ: هرگز کودتای غرب علیه خود را فراموش نمی‌کنم!

بن‌سلمان در تماس تلفنی با داماد ترامپ: هرگز کودتای غرب علیه خود را فراموش نمی‌کنم!
دوشنبه 30 مهر 1397 - 08:32

یک روزنامه آمریکایی نوشت که ولیعهد عربستان سعودی طی تماس تلفنی با داماد رئیس‌جمهوری آمریکا، گفته است که کودتای غرب علیه خود را هرگز فراموش نخواهد کرد.

العالم _ عربستان سعودی

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نوشت که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به «جراد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که هرگز کودتای غرب علیه خود را فراموش نمی‌کند.

بن‌سلمان این موضع را در واکنش به انتقادهای کشورهای غربی از ریاض و روایتش درباره کشته‌شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان در کنسولگری کشورش در استانبول، مطرح کرد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی تصریح کرد که بن‌سلمان در هشتمین روز از ناپدید شدن خاشقچی، با کوشنر تماس تلفنی برقرار می‌کند و از وی درباره سرّ خشم به‌وجود آمده در واشنگتن درباره این قضیه سوال می‌کند.

در مقابل، داماد ترامپ پیامی قاطع به بن‌سلمان ارسال می‌کند و در آن، بر ضرورت کشف و مشخص کردن حوادث مربوط به این روزنامه‌نگار منتقد تأکید کرده است.

از زمان قتل وحشیانه روزنامه‌نگار منتقد بن‌سلمان در استانبول، دونالد ترامپ اظهارات ضد و نقیضی درباره این موضوع مطرح می‌کند. در حالی‌که سیاسیون آمریکا مواضع تندی درقبال این جنایت نشان می‌دهند. در جدیدترین مواضع از این دست، «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه ابراز عقیده کرد که ولیعهد سعودی پشت قتل خاشقجی قرار داد و روایت سعودی درباره این قتل ضد و نقیض و خلاف واقعیت است.

«رند پل» سناتور جمهوری‌خواه نیز گفته است که اعزام 15 تن برای قتل یک معارض بدون موافقت ولیعهد سعودی امکان‌پذیر نیست. وی نقش عربستان در باره این ماجرا را «اهانت» توصیف کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها