تروریست‌ها سلاح‌ سنگین خود را از غرب حلب خارج کردند

تروریست‌ها سلاح‌ سنگین خود را از غرب حلب خارج کردند
دوشنبه 30 مهر 1397 - 10:59

منابع سوری اعلام کردند، بر اساس توافق «سوچی»، گروه‌های تروریستی سلاح‌های سنگین خود را از غرب حلب خارج کردند.

العالم _ سوریه

منابع مطلع به شبکه خبری «المیادین» خبر دادند، گروه‌های تروریستی «فیلق الشام و ثوار الشام» در قالب اجرای توافق سوچی، ادوات نظامی سنگین خود را از محله جمعیة الزهراء در غرب حلب بیرون بردند.

این دو گروه همچنین به همراه گروه موسوم به «نور الدین الزنکی»، ادوات نظامی سنگین نظیر تانک‌ها، خمپاره اندازها و توپخانه سنگین را از محله الراشدین در غرب حلب بیرون بردند.

به گفته این منابع، تجهیزات نظامی تروریست‌ها به روستاهای کفرلوسین و الشیخ سلمان در نزدیکی شهر داره عزه و منطقه المواصلات الأتارب در غرب حلب منتقل شده است و تروریست ها هنوز با سلاح های سبک و برخی سلاح های سنگین خود در منطقه عاری از سلاح حضور دارند.

ائتلاف تروریستی هیئة تحریر الشام (هتش) در پانزدهم اکتبر جاری با صدور بیانیه ای از ادامه نبرد با دولت سوریه و مخالفت با کنار گذاشتن سلاح خود خبر داد و گفت که راهی را که شروع کرده ادامه می‌دهد و تسلیم آنچه اشغالگر روسی خواند، نمی‌شود.

این گروه علت اعلام دیرهنگام موضع خود در قبال توافق سوچی را رایزنی‌ها و ادامه تماس با گروه‌های موسوم به نهادهای انقلابی در شمال و شخصیت‌های وابسته به آنها در داخل و خارج دانست.

ائتلاف هیئة تحریر الشام (هتش) طی حملات بیش از سه سال پیش خود زیر چتر ائتلاف جیش الفتح به شهرهای ادلب، اریحا و جسر الشغور هزاران غیرنظامی را آواره و مجبور به مهاجرت از آنجا کرد.

روسیه و ترکیه بیست و ششم شهریور ماه گذشته به توافقی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در استان ادلب و مناطق اطراف آن دست یافتند.

پس از دیدار رئیس جمهور روسیه ولادمیر پوتین و رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در سوچی روسیه، اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب‌نشینی کرده و تنها نیروهای روسی و تُرک در آن مستقر خواهند شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها