ترامپ:قتل خاشقچی با برنامه ریزی قبلی نبوده است

ترامپ:قتل خاشقچی با برنامه ریزی قبلی نبوده است
سه شنبه 1 آبان 1397 - 06:15

رئیس جمهوری آمریکا گفت: هنوز معتقد است که مرگ جمال خاشقچی طرحی بود که اشتباهی پیش رفت.

العالم-آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یو اس ای تودی گفت که مقامات سعودی درباره مرگ جمال خاشقچی به او توضیحاتی ارائه داده‌اند اما تاکید کرد که او هنوز معتقد است که این اتفاق یک طرحی بوده که اشتباه پیش رفته است.

وی در این مصاحبه مجددا تاکید کرد که با تلاشها برای متوقف کردن فروش تسلیحات به عربستان سعودی مخالفت خواهد کرد.

ترامپ افزود: او با اعضای کلیدی کنگره آمریکا درباره پاسخ مناسب به عربستان مشورت خواهد کرد. اگر ثابت شود در این قضیه دست داشته‌اند راههای دیگری برای جریمه بالقوه وجود دارد.

ترامپ این مصاحبه را در هواپیما و در طول پرواز به هوستون برای حضور در یک میتینگ انتخاباتی در حمایت از تد کروز سناتور ایالت تگزاس انجام داده است.

ترامپ درباره نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره نیز ابراز خوشبینی کرد و از دستور کار خود بعد از روی کار آمدن کنگره جدید سخن گفت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: با ملک سلمان و محمد بن سلمان و رجب طیب اردوغان تلفنی صحبت کرده است. وی تاکید کرد که جزئیات بیشتری درباره آنچه در کنسولگری عربستان در استانبول اتفاق افتاده است طی یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره نقش محمد بن سلمان در قتل خاشقچی از پاسخ دادن به انکار وی در قتل خودداری کرد اما گفت که «اگر دست داشتن آنها اثبات شود من بسیار ناراحت خواهم شد. به زودی خواهیم دید

ترامپ کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست را احمقانه و نابخردانه خواند.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این موضوع که حداقل یکی از جزئیات ماجرا این است که جسد جمال خاشقچی با ارّه تکه تکه شده است و مقامات ترکیه آن را تایید کرده اند، گفت: باور نکردنی است. آیا شما دیده اید که آنجا یک ارّه استخوان بر وجود داشته است؟

پربیننده ترین خبرها