اسرائیل اردن را به قطع آب تهدید کرد

اسرائیل اردن را به قطع آب تهدید کرد
سه شنبه 1 آبان 1397 - 06:45

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از وزیر کشاورزی اسرائیل نقل کردند، اسرائیل در صورتی که پادشاه اردن از تصمیم خود درباره الحاقیه توافق صلح 1994 منصرف نشود، حق آبه امان را کاهش خواهد داد.

العالم-فلسطین

اوری ارئیل وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در واکنش به اعلام ملغی شدن توافق صلح 1994 در خصوص دو منطقه الغمر و الباقوره توسط پادشاه اردن نسبت به قطع آب امان پایتخت اردن تهدید کرد.

 این وزیر صهیونیست در مصاحبه با رسانه های عبری زبان گفت: در صورت ملغی شدن الحاقیه توافق 1994 در خصوص الغمر و الباقوره دولت اسرائیل حق آبه امان را از 4 روز به 2 روز در هفته کاهش خواهد داد.

وزیر کشاورزی اسرائیل افزود: نیاز اردن به تل آویو بیش از نیاز ما به امان است و نتانیاهو باید ملک عبدالله را برای منصرف شدن از تصمیمش متقاعد نماید.

نتانیاهو پیش از این با اشاره به اینکه اردن حق دارد اراضی خود را پس بگیرد از ورود به مذاکرات با اردن برای تمدید این توافق سخن گفت.

 ملک عبدالله پادشاه اردن روز یکشنبه بر عدم تمدید الحاقیه توافق صلح 1994 در خصوص اجاره دادن دو منطقه الغمر و الباقوره اردن به مدت 25 سال تاکید کرد.

وی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: این تصمیم به اسرائیل اعلام شده و ما به دنبال حاکمیت کامل بر اراضی خود هستیم، اولویت ما در این شرایط منطقه ای حفاظت از منافع خود و اقدام برای منافع اردن است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها