یک مقام لیبی: کنفرانس پالرمو نمادی از نزاع فرانسه و ایتالیا است

یک مقام لیبی: کنفرانس پالرمو نمادی از نزاع فرانسه و ایتالیا است
دوشنبه 28 آبان 1397 - 18:42

عضو شورای عالی دولت لیبی از کنفرانس بین‌المللی درباره لیبی که هفته گذشته در شهر پالرمو ایتالیا برگزار شد، بشدت انتقاد کرد.

العالم _ لیبی

«سعد بن شراده» عضو شورای عالی دولت لیبی در طرابلس ضمن انتقاد از کنفرانس پالرمو گفت که این کنفرانس برای به شکست کشاندن کنفرانس پاریس برگزار شد.

بن شراده در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، به نزاع فرانسه و ایتالیا بر سر پرونده لیبی اشاره کرد و افزود که جنجال رسانه‌ای در روزهای نخست اعلام برگزاری کنفرانس پالرمو و هجمه ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها علیه یکدیگر کاملا گویای این موضوع بود.

وی تصریح کرد که هیچ شباهتی بین دو کنفرانس وجود نداشت و کنفرانس فرانسه از همه جوانب موفق بود و بیانیه‌ای روشنی در این کنفرانس صادر و بر برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در مدت زمان مشخص، استمرار گفت‌وگوهای نظامی و تضمین توافقنامه سیاسی در لیبی تأکید شد.

گروه‌های لیبی در ماه می گذشته تحت نظارت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس نشستی برگزار و طی آن درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی لیبی در روز ۱۰ دسامبر آینده توافق کردند که البته «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل اخیرا اعلام کرد که برگزاری انتخابات لیبی به تعویق افتاد و احتمالا بهار آینده برگزار خواهد شد.

این عضو شورای عالی دولت لیبی اظهار داشت که کنفرانس پالرمو مسئله ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین نهادهای لیبی را نادیده گرفته و بر حمایت از دولت طرابلس با وجود محدودیت سیطره آن بر سراسر لیبی، تأکید کرد و همین امر شک و تردید درباره نیت جامعه جهانی برای حل بحران لیبی را بیشتر کرده است.

شهر پالرمو ایتالیا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره لیبی بود که در آن هیأت‌های عالی‌رتبه روسیه، الجزائر، فرانسه، مصر، تونس و فرستاده سازمان ملل حضور داشتند.

در پایان این کنفرانس، شرکت‌کنندگان بیانیه‌ای صادر و طی آن بر احترام به نتایج انتخابات و مجازات کسانی که در برابر روند انتخابات کارشکنی می‌کنند، تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها