چهارمین دور گفت‌وگوهای ایران و 4 کشور اروپایی درباره یمن برگزار شد

چهارمین دور گفت‌وگوهای ایران و 4 کشور اروپایی درباره یمن برگزار شد
سه شنبه 20 آذر 1397 - 09:37

چهارمین دور گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا درباره یمن با حضور جابری‌انصاری، اشمید و نمایندگان4 کشور اروپایی در بروکسل برگزار شد.

العالم _ ایران / سیاسی

چهارمین دور گفت‌وگوهای ایران با نماینده اتحادیه اروپا و نمایندگان چهار کشور اروپایی (آلمان،‌فرانسه، انگلیس و ایتالیا) درباره یمن (دوشنبه) 19 آذر ماه در بروکسل برگزار شد.

این گفت‌وگوها به ریاست حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و هلگا اشمید معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا درباره بحران یمن برگزار و جابری انصاری در پایان این دور از گفت‌وگوها به درخواست طرف اروپایی، گزارشی از یازدهمین نشست روند آستانه و تلاش های جاری برای تاسیس کمیته قانون اساسی سوریه ارائه کرد.

جابری‌انصاری پیش از این نشست با هلگا اشمید معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مقر این اتحادیه در بروکسل دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای با تمرکز بر وضعیت یمن و سوریه و راه‌های کمک به پیشبرد روند گفت‌وگوهای یمنی - یمنی در استکهلم و روش‌های تسهیل آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه به رایزنی پرداخت.

سومین دور این گفت‌وگوها 21 شهریور ماه در بروکسل برگزار و جابری‌انصاری در آن نشست درباره راه‌های کمک به پایان جنگ تحمیلی علیه ملت یمن و مهار ابعاد فاجعه انسانی بزرگ جاری در این کشور گفتگو و رایزنی کرد.

دور دوم نشست‌های ایران و 4 کشور اروپایی و اتحادیه اروپا درباره یمن 13 اردیبهشت 1397 در رم و به ریاست جابری‌انصاری و نخستین نشست هم در مونیخ و به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه (28 بهمن 1396) برگزار شده بود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره نخستین دیدار انجام شده در مونیخ اعلام کرد: در پی شدت گرفتن ابعاد فاجعه انسانی در یمن، در اثر حملات بی وقفه نیروهای رژیم سعودی و امارات، معاونان وزرای خارجه ایران و تعدادی از کشورهای اروپایی روز شنبه 28 بهمن 1396 در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص آخرین تحولات این بحران و راه های مقابله با محاصره بی رحمانه مردم یمن و ارسال کمک‌های انسانی به آن کشور دیدار و یک ساعت و نیم گفتگو کردند.

سید عباس عراقچی ششم خرداد ماه 1397 در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره رایزنی‌ها با اتحادیه اروپا و 4 کشور اروپایی درباره یمن خاطرنشان کرد که این گفت‌وگوها با چهار کشور اروپایی و اتحادیه اروپا به دلایل انسانی و مشکلات انسانی حاد مردم یمن و محاصره اقتصادی و رنجی که مردم این کشور از رژیم آدمکش سعودی می‌کشیدند، انجام شد و جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی آن مذاکرات را انجام می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها