مقامات آمریکایی: ائتلاف تحت امر واشنگتن در برابر کره شمالی شکست خورد

مقامات آمریکایی: ائتلاف تحت امر واشنگتن در برابر کره شمالی شکست خورد
شنبه 24 آذر 1397 - 17:28

مقامات آگاه آمریکایی با استناد به ارزیابی محرمانه ارتش این کشور گفتند، کره شمالی با نقل و انتقال نفت در دریا همچنان از تحریم های سازمان ملل سرپیچی می کند و نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا در جلوگیری از اقدامات غیرقانونی پیونگ یانگ شکست خوردند.

العالم ـ آمریکا

شبکه "ان بی سی" آمریکا به نقل از این مقامات آگاه اعلام کرد، در ارزیابی فوق محرمانه رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در اقیانوس آرام آمده است، حضور رزمناوها و هواپیماهای شناسایی و جاسوسی ائتلاف متشکل از 8 کشور از ماه سپتامبر، کره شمالی را به تعدیل تاکتیک هایش در دریا، از جمله نقل و انتقال نفت دورتر از شبه جزیره کره و آب های ارضی سایر کشورها واداشت.
این یافته ها موید تلاش دولت "دونالد ترامپ" برای ادامه فشار اقتصادی بر کره شمالی در بحبوحه پیشنهاد دیپلماتیک آمریکا برای ترغیب پیونگ یانگ به صرفنظر کردن از زرادخانه هسته ای و موشکی است.
در پی انتشار این برآورد، ترامپ توئیت کرد: بسیاری از افراد درباره نحوه مذاکرات ما با کره شمالی پرسیدند و من مثل همیشه جواب دادم که ما عجله ای نداریم، پتانسیل عجیبی برای موفقیت های بزرگ اقتصادی در این کشور وجود دارد. کیم جونگ اون، این مساله را بهتر از هر کس دیگر درک می کند و به نفع مردمش از آن استفاده خواهد کرد.
به گفته مقامات آمریکایی یاد شده، کره شمالی برای پرهیز از شناسایی از سوی رزمناوها و هواپیماهای شناسایی ائتلاف تحت امر آمریکا از کشتی های کوچک استفاده می کند. گرچه تلاش برای نقل و انتقال نفت از سوی کره شمالی کاهش پیدا نکرده است اما، حضور نیروهای ائتلاف، پیونگ یانگ را به خروج از چین شرقی و مناطق چالش برانگیز در شمال و جنوب واداشت. این امر در نهایت بر مسیر و تعداد موارد نقل و انتقال کشتی به کشتی تاثیر می گذارد و هزینه قاچاق سوخت را برای کره شمالی افزایش می دهد.
به گزارش ایرنا، یکی از این مقامات آمریکایی به "ان بی سی" گفت: ما فشار را افزایش داده ایم و اطلاعاتی درباره این نقل و انتقال های غیرقانونی جمع آوری کردیم که برای پیگیری مالی، اجرای قانون و دیپلماتیک آنها را در اختیار شرکای مان قرار دادیم.
براساس این گزارش، آمریکا از ماه سپتامبر به همراه استرالیا، انگلیس، کانادا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی و نیوزلند، با استقرار رزمناو و هواپیما، به رصد دقیق تر اقدامات کره شمالی پرداخت.
یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا به تازگی با اشاره به تاکتیک های کره شمالی برای فرار از تیررس رزمناوها و هواپیماهای ائتلاف تحت امر آمریکا، از شدت گرفتن بازی موش و گربه با پیونگ یانگ خبر داد.
به گفته تحلیلگران و موسساتی که اطلاعات کشتیرانی کره شمالی را پیگیری و رصد می کنند، شواهد متعددی دال بر ادامه فریبکاری پیونگ یانگ برای انتقال ذغال سنگ به خارج از بنادر کره شمالی به منظور فروش و به دست آوردن نفت از طریق نقل و انتقال کشتی به کشتی در دریا وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها