مسئول روابط بین الملل حماس در گفت وگو با العالم هشدار داد

رژیم صهیونیستی و آمریکا درصدد شکست آشتی فلسطینی هستند

رژیم صهیونیستی و آمریکا درصدد شکست آشتی فلسطینی هستند
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1390 - 10:52

اسامه حمدان " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم ، خواهان تکيه به محورمقاومت و تدوين راهبردي يکپارچه براساس آن شد و گفت: توافقنامه اخير آشتي ملي بين جنبش هاي فتح و حماس با هدف پايان دادن به اختلافات و شروع مرحله جديدي در تاريخ فلسطين امضا شد. .

" توافقنامه آشتی ملی فلسطینی روز چهارشنبه گذشته درقاهره امضا شد.

وي افزود: شروع اين مرحله جديد مبتني بر همکاري ملي براي آزاد سازي سرزمين فلسطين و بازپس گيري حقوق فلسطيني ها و مديريت مقابله با رژيم اشغالگر قدس خواهد بود.

مسئول روابط بین الملل حماس با بيان اينکه موانع زيادي در مسير اجراي توافقنامه آشتي وجود دارد، افزود : با وجود اينکه در جزئيات اين توافقنامه اشکالات زيادي وجود دارد اما با اين حال، گروههاي فلسطيني درصورت برخورداري از عزم و اراده قوي و پايبندي به اين توافقنامه مي توانند مرحله اي جديد را آغاز کنند.

حمدان وي با تاکيد بر اينکه "روند سازش عملا" به آخر خط خود رسيده است و بيش از هفده سال مذاکره با رژيم صهيونيستي هيچ نتيجه و فايده اي نداشته است"، تاکيد کرد: مقاومت تنها راه مقابله با رژيم اشغالگر است که حاضر به خارج شدن از سرزمين فلسطين و قبول خواسته هاي مشروع فلسطيني ها نيست.

وي تصريح کرد: پايان دادن به اشغالگري ماموريتي بزرگ براساس اصولي ملي است که برمبناي آن بايد وظايف و نقش ها معلوم شود.

مسئول روابط بین الملل حماس در اشاره ضمني به تشکيلات خودگردان فلسطين گفت که بايد از ادامه تکيه به دولت آمريکا خودداري و بجاي آن عمق عربي واسلامي موضوع فلسطين را درمسير مقابله با رژيم اشغالگر اسرائيل به ويژه پس از تغييرات سياسي منطقه درک کرد.

حمدان با بيان اينکه فلسطيني ها درباره "تشکيل ساختاري ملي، يکپارچه و موقت تا زمان بازسازي سازمان آزاديبخش فلسطين "ساف" به توافق رسيده اند"، پيش بيني کرد که موضع فلسطينيها درمقابله با دشمن صهيونيستي يکپارچه باشد.

مسئول روابط بين الملل جنبش حماس با تاکيد بر اينکه موضع آمريکا درقبال خاورميانه تغيير نکرده است، افزود: آمريکا همچنان به بقاي رژيم اشغالگر اسرائيل و حمايت از اين رژيم پايبند است .

وي خاطرنشان کرد: آمريکا در سطح داخلي و درافغانستان و عراق با تنگناي واقعي روبرو است و واکنش اين کشور به توافقنامه آشتي ملي نشان مي دهد که کاخ سفيد به شدت از توافق آشتي بين فلسطينيها دستپاچه شده است.

تفرقه در کمیته چهارجانبه

حمدان تصريح کرد: کميته چهارجانبه بين المللي ديگر منسجم نيست و موضع روسيه از موضع آمريکا متمايز است به گونه اي که مسکو از آشتي ملي در فلسطين و درپي آن تشکيل دولت حمايت مي کند.

وي همچنين به اختلاف موضع اروپا و آمريکا درقبال توافقنامه آشتي ملي در فلسطين اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود اين اختلاف ديدگاه، اروپا تا حدودي تحت فشارهاي آمريکا قرار گرفته است.

حمدان بار ديگر بر"مخالفت جنبش حماس با به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي و چانه زني و سازش درباره مقاومت" تاکيد کرد و گفت: دولت آمريکا بايد با واقعيت هاي موجود در فلسطين تعامل کند چرا که دوره سلطه گري به پايان رسيده و واقعيت جديدي در سايه ادامه مقاومت ايجاد شده است که واشنگتن بايد آن را بپذيرد.

قدردانی از سوریه و مصر

مسئول روابط بين الملل جنبش حماس در بخش ديگري از گفتگوي خود با شبکه العالم از نقش سوريه درکمک به برقراري آشتي ملي در فلسطين و سازماندهي ديدارهاي مسئولان جنبش هاي فتح وحماس قبل از امضاي توافقنامه اخير تمجيد کرد.

 

وي همچنين از نقش فعال و پوياي مصر درزمينه کمک به برقراري آشتي ملي ستايش کرد و از کشورهاي عربي خواست تا در ايجاد همبستگي عربي درباره راهکار مقاومت و طرح آزادسازي فلسطين، نقش فعالتر و کارآمدتري ايفا کنند.

تکذیب خروج از سوریه

حمدان وجود هرگونه تصميم گروههاي مقاومت فلسطين براي ترک سوريه درپي حوادث اخير اين کشور را رد و تاکيد کرد: افق جهان عرب به سمت مقاومت گشوده مي شود.

وي بر تحکيم روابط بين سوريه و مقاومت که همه فشارها و چالش ها را پشت سرگذاشته است، تاکيد کرد.

حمدان خاطرنشان کرد: تلاش براي از بين بردن اثرات و پيامدهاي اختلافات داخلي در فلسطين و تصميمات گذشته از ديروز به محض امضاي توافقنامه آشتي در شهر قاهره، آغاز شده است.

مسئول روابط بين الملل جنبش حماس با اشاره به اينکه رژيم صهيونيستي درصدد است تا به هر قيمتي شده توافقنامه آشتي ملي در فلسطين را به شکست بکشاند، درعين حال تاکيد کرد: اين وضعيت باعث خواهد شد تا فلسطيني ها بيش از پيش بر مواضع خود ثابت قدم بمانند و به اجراي مفاد توافقنامه آشتي ادامه دهند.

حمدان در بخش ديگري از مصاحبه خود با شبکه العالم اظهار داشت: رژيم اشغالگر ص

پربیننده ترین خبرها