تظاهرات "روز خشم" مردم بحرین در جمعه آینده

تظاهرات
چهارشنبه 31 فروردين 1390 - 14:04

سخنگوي رسمي ائتلاف 14 فوريه در بحرين از تلاش براي برگزاري تظاهراتي در جمعه آينده با عنوان تظاهرات "روز خشم و انزجار جهاني" از جنايات رژيم هاي آل خليفه و آل سعود عليه مردم بحرين خبر داد.

"عبدالرئوف الشایب" روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه العالم تاکید کرد: مردم بحرین باید به اقدامات و فعالیت های خود علیه رژیم بحرین و خاندان حاکم بر این کشور ادامه داده، و روز جمعه به خیابانها بیایند.

 

وی تصریح کرد: نیروهای سعودی و نیروهای رژیم بحرین به همه مقدسات در این کشور تعرض می کنند، به گونه ای که در بحرین مساجد وعبادتگاهها تخریب، و مصحف شریف همانند کار آن کشیش تندرو آمریکایی، آتش زده می شود.

 

سخنگوی رسمی ائتلاف 14 فوریه در بحرین تاکید کرد: مردم بحرین باید تظاهرات روز جمعه را در اعتراض به تعرض نیروهای سعودی و بحرینی به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندان آن و تخریب مساجد به "روز خشم" تبدیل کنند.

 

الشایب افزود: جمعه آینده همچنین باید برای نجات مردم بحرین از موج سرگوبگری رژیم های آل خلیفه و آل سعود به "روز انزجار جهانی" تبدیل شود.

 

وی درباره تاکید مسئولان بحرینی و سعودی بر ادامه حضور نیروهای سعودی در بحرین گفت: رژیم بحرین اعلام کرد که حضور این نیروها در بحرین ادامه خواهد یافت و این امر به معنای اعلام رسمی اشغالگری عربستان در بحرین و ادامه حضور اوباشی است که علیه مردم و مقدسات آنها، جنایت مرتکب می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه کشور بحرین همزمان تحت دو اشغالگری قرار گرفته است، اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که کشور بحرین تحت دو اشغالگری قرار دارد، یعنی از یک سو تحت اشغال سعودی ها است و از سوی دیگر، تحت اشغال آل خلیفه قرار دارد که هیچ گونه مشروعیتی در بین مردم ندارد.

 

الشایب درعین حال تاکید کرد: ما باوجود همه این مسائل و مشکلات همچنان اعلام می کنیم که تا زمان برآورده نشدن مطالبات بر حق خود از پای نخواهیم نشست، و به اعتراضات ادامه خواهیم داد.

 

وی با تاکید بر ضرورت خروج نیروهای اشغالگر سعودی از بحرین، برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت و تشکیل شورای انتقالی برای انتقال قدرت در بحرین را خواستار شد، و از امت اسلامی خواست تا علیه حاکمان دیکتاتور در بحرین و عربستان بپاخیزند.

پربیننده ترین خبرها