فشارهای آمریکا بر سازمان ملل برای حمایت از اسرائیل

فشارهای آمریکا بر سازمان ملل برای حمایت از اسرائیل
چهارشنبه 31 فروردين 1390 - 14:10

مجله آمريکايي "فارن پالسي" گزارش داد، که واشنگتن مخفيانه به رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از تحقيق سازمان ملل متحد در مورد جنايات جنگي رخ داده در جريان جنگ غزه کمک کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این مجله با استناد به نمابرهای دیپلماتیک افشا شده توسط "ویکیلیکس" به اقدامات "سوزان رایس" سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد برای جلوگیری از انجام تحقیقات دقیقتر درمورد این جنگ اشاره می کند.

 

بر اساس این گزارش، رایس در سال 2009 سه بار از "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست کرد تا بدنبال تحقیق گسترده تر هیات حقیقت یاب از حملات به مراکز سازمان ملل در غزه نباشد.

 

در سال 2009 رژیم صهیونیستی و آمریکا با تلاش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تحقیق در مورد جنگ غزه مخالفت کردند.

 

این شورا، تیمی را به مسئولیت قاضی "ریچارد گلدستون" برای تحقیق درباره جنگ غزه منصوب کرد. انتشار گزارش گلدستون با تلاش های آمریکا برای احیای مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و فلسطینیان همزمان شد.

 

فارن پالسی با اشاره به سندی دیگر از ویکیلیکس تاکید کرد، رایس در نشستی با "دنی آیالون" معاون وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل، از او خواست ترتیبی اتخاذ کند که این رژیم به آمریکا در پیشبرد روند صلح کمک کند، تا در صورت دستیابی به این پیشرفت، امکان مدیریت گزارش تحقیق از جنگ غزه آسانتر شود.

 

در جریان حملات زمینی، هوایی و دریایی نظامیان رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2008، حدود هزار و 400 فلسطینی شهید شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها