توهین نتانیاهو در پاسخ به اعتراضات اتحادیه اروپا

توهین نتانیاهو در پاسخ به اعتراضات اتحادیه اروپا
يکشنبه 26 آذر 1391 - 16:27

رئیس کابینه رژیم اسرائیل در پاسخ به اعتراضات گسترده جامعه جهانی بویژه اتحادیه اروپا از اقدام این رژیم برای ساخت واحدهای مسکونی در کرانه باختری و منطقهE1 که کرانه باختری را به دو قسمت شمال و جنوب تقسیم می کند، سران اتحادی اروپا را "دو رو" توصیف کرد.

به گزارش العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون اسرائیل در این خصوص گفت: جنگ دیپلماسی علیه اسرائیل ابعاد گسترده تری پیدا کرده است. در پی اعلام اسرائیل مبنی بر ادامه روند شهرک سازی در منطقهE1  اتحادیه اروپا با ارسال بیانیه ای به وزارت امور خارجه، به طور بی سابقه از علمکرد اسرائیل انتقاد کرد.
در این بیانیه آماده است، اقدام اسرائیل در ساخت واحدهای مسکونی در این منطقه، اتحادیه اروپا را شوکه کرده است و اروپا با این اقدام که مانع  تشکیل کشور به هم پیوسته و یک پارچه فلسطین می شود، به شدت مخالف است.
تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات وزیر خارجه سوئد را پخش کرد. "کارل بیلدت" در این سخنان تصریح کرد: اقدام اسرائیل برای ساخت واحدهای مسکونی در منطقه E1  موضوعاتی را در اتحادیه اروپا تغییر داد. من گمان نمی برم اسرائیل حجم نگرانی جامعه جهانی را از این اقدام درک کند.
گزارشگر اسرائیلی گفت: همزمان با حضور رهبران اروپایی در استکلهم برای دریافت جایزه نوبل صلح، وزرای خارجه اتحادیه اروپایی برای ارائه واکنش اروپا به تصمیمات کابینه اسرائیل جلسه ای در مقر اتحادیه در بروکسل تشکیل دادند.
"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس نیز در این خصوص در گفتگو با تلویزیون اسرائیل تصریح کرد: اقدام اسرائیل با انتقادات شدید اتحادیه اروپا مواجه می شود.
گزارشگر اسرائیلی گفت: این در حالی است که نتانیاهو با بی اعتنایی کامل، جامعه جهانی را در برابر خبرنگاران خارجی مورد هجوم قرار داد و جامعه جهانی را "دو رو" توصیف کرد.
تلویزیون اسرائیل اظهارات نتانیاهو را در این خصوص پخش کرد. بنیامین نتانیاهو گفت: جامعه بین المللی با اقدام "اسرائیل" برای ساخت واحدهای مسکونی در «پایتخت باستانی خود، اورشلیم» به شدت مخالفت می کند، اما زمانی که رهبران فلسطینی علناٌ از نابودی اسرائیل سخن می گویند جامعه جهانی هیچ واکنشی نشان نمی دهد.
نتانیاهو برای توجیه ساخت واحدهای مسکونی در منطقه E1  تصریح کرد: منطقه معالی ادومیم و گاش عتسیون تابع قدس است و منطقه آریئل وابسته به تل آویو می باشد.
 

پربیننده ترین خبرها