روز جهانی زبان عربی برگزار می شود

روز جهانی زبان عربی برگزار می شود
يکشنبه 26 آذر 1391 - 22:57

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد "یونسكو" سه شنبه این هفته در مقر این سازمان در پاریس مراسم روز جهانی زبان عربی را برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شورای اجرایی یونسکو در صد و نودمین جلسه خود در سوم تا 18 اکتبر در پاریس روز 18 دسامبر را روز جهانی زبان عربی نامید. 
در مصوبه این شورا که توسط مغرب و عربستان سعودی پیشنهاد شد، آمده است: شورای اجرایی نقش زبان عربی در حفظ و ترویج تمدن و فرهنگ بشری را درک می کند.   
دراین مصوبه همچنین خاطرنشان شده است که زبان عربی بیست و دومین زبان کشورهای عضو یونسکو و زبان رسمی سازمان است که 422 میلیون عرب به این زبان سخن می گویند و بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان نیازمند استفاده از آن هستند.  
یونسکو ضرورت همکاری وسیع تر ملتها، نزدیکی فرهنگی و گفت وگوی تمدنها بر اساس منشور تاسیس این سازمان را مورد تاکید قرار داده است.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دوره بیست و هشتم خود در سال 1973 زبان عربی را در چارچوب زبانهای رسمی و مصوب مجمع و کمیته های اصلی آن به رسمیت شناخت.  
بنابر این گزارش به مناسبت روز جهانی زبان عربی همچنین دو همایش با عنوان های "رابطه زبان عربی با سایر زبانها" و "ساز و کار حمایت و ترویج زبان عربی" و برنامه هایی در خصوص شب شعر عربی و معرفی غذاهای سنتی کشورهای عربی برگزار خواهد شد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها