مسئول سوری: ترکیه از رژیم اشغالگر دفاع می‌کند

مسئول سوری: ترکیه از رژیم اشغالگر دفاع می‌کند
دوشنبه 27 آذر 1391 - 14:47

دمشق (العالم) - رئيس اداره امور سوري ‌هاي مقيم خارج، تصميم استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزهاي تركيه با سوريه را به منزله تهديد كامل منطقه و در جهت دفاع از امنيت رژیم صهیونیستی دانست.

"محمد ضرار جمو" در مصاحبه با شبكه العالم، با اشاره به اين كه اقدام تركيه در اين زمينه بی سابقه است، اظهار داشت: مشكل فقط در استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزهاي سوريه و تركيه نيست؛ بلكه مشكل دراين است كه جامعه بين الملل به طور كوركورانه و غيرعادي به تعامل دوگانه خود درباره مسائل منطقه ادامه مي دهد و درصدد مشكل تراشي است.
وي با بيان اينكه در طول تاريخ هيچ تنشي ميان تركيه و سوريه وجود نداشته؛ اين سئوال را مطرح كرد كه استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزهاي تركيه با سوريه در شرايط فعلي با توجه به اينكه نظام تركيه در ريختن خون مردم سوريه دست دارد، چه معنايي می تواند داشته و با چه هدفي صورت می گیرد؟.
جمو افزود: "استقرار موشك‌هاي پاتريوت در مرز ترکیه و سوریه به منزله اعلام جنگ جامعه بين الملل علیه سوريه و همچنین كشورهاي محور مقاومت در منطقه است؛ و اين مساله كاملا آشكار بوده و اساسا در جهت خدمت به امنيت رژیم صهیونیستی است.
وي در ادامه، ادعاهاي مربوط به استفاده دولت سوريه از موشك هاي اسكاد يا انواع ديگر موشك هاي دوربرد در داخل اراضي اين كشور را رد كرد و گفت: به هیچ وجه از اين نوع موشك ها در درگيري هاي داخلی سوريه استفاده نمي شود.
جمو تاکید کرد: درصورت پافشاري دولت تركيه بر مواضع خود و درصورت استقرار سامانه موشكي به وسعتي كه از آن سخن مي گويد، اين امر بدان معناست كه تصمیم‌هایی براي تعرض به سوريه وجود دارد.
ترکیه در 22 ماه گذشته به همراه کشورهای آمریکا، عربستان، قطر و برخی از کشورهای غربی- عربی از تروریست های درگیر با حکومت سوریه حمایت می کند.
گروه های تروریستی طی این مدت خون هزاران شهروند بی گناه سوری را ریخته و موجب آوارگی صدها هزار شهروند دیگر شده و خسارات فراوانی به مردم این کشور وارد کرده اند.
AM - 16 - 17:57

پربیننده ترین خبرها