افشای سند محرمانه دخالت عربستان در سوريه

افشای سند محرمانه دخالت عربستان در سوريه
دوشنبه 27 آذر 1391 - 23:09

بيروت (العالم)- وفيق ابراهيم پژوهشگر لبناني مسايل خاورميانه با اشاره به افشاي سند محرمانه وزارت كشور سعودي تاكيد كرد كه عربستان در بحران سوريه دست دارد و درگيري در اين كشور ارتباط مستقيم با خاندان آل سعود و امنيت رژيم سعودي در منطقه خليج فارس دارد.

به گزارش العالم به تازگی با درز يك سند محرمانه متعلق به وزارت کشور عربستان سعودي فاش شد كه يك مسوول نظامي سعودي سلاح و پول در اختيار گروه هاي مسلح سوريه قرار مي دهد.
در اين سند محرمانه وزارت كشور عربستان آمده است كه شخصي به نام سرهنگ خالد عبدالعزيز المطيري كه در داخل خاك سوريه فعاليت مي كند و با گروههاي مسلح آنجا ارتباط مستقيم دارد، به دور تازه اي از كمكهاي نظامي و مالي نياز دارد.
بر اساس اين سند، علت اين امر كمبود مهمات و شدت درگيري ها با ارتش سوريه و نيز آمادگي افراد مسلح برای آنچه "عمليات بزرگ" ناميد، است.
وفيق ابراهيم روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نقش عربستان در منطقه عربي و اسلامي از دهه هفتاد قرن گذشته براي همه شناخته شده است؛ سازمان اطلاعات عربستان مجري سياست خارجي آمريكا در منطقه است و رياض از طريق آنكارا كمكهاي مالي و تسليحاتي به تروريستهاي مسلح در خاك تركيه مي رساند.
وي افزود: مقاومت و ايستادگي نظام سوريه در مقابل تروريست هاي تحت حمايت كشورهاي بيگانه، اين كشورها را بهت زده كرد از اين رو در برهه اخير اقدام به برگزاري نشستهاي متعدد در فرانسه و تركيه و كشورهاي ديگر كردند و تصميم گرفتند كه سلاحهاي پيشرفته در اختيار تروريستها گذاشته و آنها را آموزش دهند.
ابراهيم افزود: قطر، عربستان، تركيه، آمريكا و برخي كشورهاي ديگر به طور مستقيم در مسايل داخلي سوريه دست دارند آنها از هزاران تروريست در خاك تركيه حمايت مالي و تسليحاتي مي كنند و آنها را آموزش مي دهند.
اين پژوهشگر لبناني خاطرنشان كرد: اميدوار بوديم كه عربستان از فلسطينيها براي آزاد سازي خاكشان از چنگال صهيونيستها حمايت تسليحاتي كند، نه اين كه در قتل افراد بي گناه سوري شريك شود.
وي گفت: نظام سوريه به رغم آن كه بيش از 100 كشور و سازمان شب و روز براي سرنگوني آن فعاليت مي كنند، نظامي مقاوم است و اين در حالي است كه جرم اين نظام حمايت از محور مقاومت در برابر جنايات رژيم صهيونيستي است.

14:50
 

پربیننده ترین خبرها