استقبال از رئیس جمهور تونس با سنگ و چوب

استقبال از رئیس جمهور تونس با سنگ و چوب
سه شنبه 28 آذر 1391 - 07:29

در دومین سالگرد شروع انقلاب تونس و در مهد این انقلاب یعنی شهر سیدی بوزید، مردم با پرتاب سنگ از رئیس جمهورشان استقبال کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم تونس در حالی دومین سالگرد انقلاب خود علیه دیکتاتوری بن علی را جشن گرفتند که  کانون این انقلاب یعنی شهر سیدی بوزید همچنان آبستن تحولات تازه است و مردم این شهر با سنگ از سردمداران حکومت جدید تونس استقبال کردند.
ساکنان شهر سیدی بوزید خواستار سرنگونی دولت تونس هستند. این مردم در دومین سالگرد خودسوزی محمد بوزید در محلی که وی خود را به آتش کشیده بود، تجمع کردند و علیه دولتی که خیانتکار به انقلاب تلقی می شود، تظاهرات کردند.
بر اساس این گزارش فریاد «برو» «برو» یا همان «ارحل» «ارحل» که شعار معروف مردم انقلابی منطقه بود در در جمع پنج هزار نفری مردم حاضر سر داده شد.
مردم حین سخنرانی منصف مرزوقی سوت کشیدند و سنگ پرتاب کردند. مرزوقی رئیس جمهوری لائیک و متحد دولت اسلامخواهان النهضه در سخنرانی خود خاطر نشان کرد که صدای مردم را شنیده است.
وی گفت: من دلیل این خشم را می‌دانم و با شما موافقم، وقتی امور زیادی آن طور که باید پیش نمی‌روند، چنین خشمی پدیدار می شود. اما انقلاب دکمه‌ای برای حرکت از تاریکی به سوی روشنایی در اختیار ندارد، انقلاب یک طرح و یک برنامه است.
دو سال پس از مرگ کسی که زمینه ساز انقلاب های عربی شد، انقلابیون واقعی همچنان در انتظار بهبود اوضاع خود هستند. میزان فقر در حکومت مرزوقی حتی از دوران حکومت بن علی نیز بالاتر رفته است و ناامنی نیز به دلیل فعالیت‌های گروه های وهابی و سلفی تندرو افزایش یافته است، اوضاع سیاسی این کشور نیز با بن بست مواجه شده است. نمایندگان مجلس تونس چهارده ماه پس از آغاز به کار خود، هنوز در مورد قانون اساسی جدید این کشور به توافق نرسیده‌اند.

پربیننده ترین خبرها