فعال سیاسی کویتی:

مخالفان شیعیان کویت جایگاهی ندارند

مخالفان شیعیان کویت جایگاهی ندارند
سه شنبه 28 آذر 1391 - 10:37

العالم - یک فعال سياسي كويتی از عملكرد مخالفان براي شبهه افکنی در خصوص سلامت انتخابات مجلس نمايندگان انتقاد كرد و گفت مخالفان جایگاه مردمی ندارند.

"عبدالواحد خلفان" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در واکنش به انتقاد مخالفان که پارلمان کویت را پارلمانی شیعی می نامند، گفت: فراكسيون شيعيان در مجلس 17 كرسي از مجموع 50 كرسي را کسب کرده اما خواستار هيچ پست كليدي نشده و دراين خصوص موضع گيري نكرده است؛ اما مخالفان در چارچوب خدمت به منافع ملي كشورعمل نمي كنند.
فعال سياسي كويتی با كم اهميت خواندن تحريم انتخابات پارلماني گذشته از سوي مخالفان، گفت:دولت و دستگاه قضايي درصد مشاركت مردمي در انتخابات را 41 درصد اعلام كرده اند؛ بيشترين حضور مردمي در انتخابات تاکنون 58 درصد بوده و درخواست مخالفان براي تحريم انتخابات در خوش بينانه ترين حالت با استقبال تنها 14 الي 15 درصد مردم مواجه شده است.
عبدالواحد خلفان، افزود: مشكل مخالفان اين است كه در سايه آزادي هاي موجود در عرصه هاي مختلف كشور از جمله آزادی رسانه ای هر روز از اعتبار و جايگاه مردمي آنان كاسته مي شود.
وی افزود: اگر مخالفان از جايگاه خوبي در جامعه برخوردار بودند بايد در انتخابات شركت مي كردند و به شيوه هاي قانوني اهداف خود را دنبال می کردند.
عبدالواحد خلفان با انتقاد از توصيف مجلس كنوني به مجلس شیعی از سوي برخي مخالفان نيز، گفت: قضيه كويت قضيه طايفه اي نيست و يك قضيه ملي و ميهني است.
مخالفان کویتی که سلفی های وابسته به عربستان سعودی و قطر هستند، پارلمان جدید این کشور را غیرقانونی دانسته و خواهان انحلال آن هستند.
16-18:08
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها