وقتی حریری در برابر سیدحسن کم می آورد

وقتی حریری در برابر سیدحسن کم می آورد
سه شنبه 28 آذر 1391 - 11:02

"سعد حریری" رئیس جریان المستقبل، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله را به تلاش برای تغییر ماهیت از مقاومت به قدرت و تلاش برای به دست گرفتن قدرت در لبنان متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه السفیر چاپ بیروت پس از سخنرانی دو روز پیش دبیرکل حزب الله لبنان در مورد سوریه و تحولات داخلی این کشور، حریری در یک واکنش انفعالی به این سخنان ادعاهای عجیبی را مطرح کرده است
بر اساس این گزارش رئیس در تبعید جریان المستقبل در همین زمینه در سخنانی گفت: بدعت "گروه کاری" که نصرالله برای حل اوضاع اقتصادی برای تشکیل آن فراخوان داد، همان کابینه بی طرفی است که ما تشکیل آن را برای نجات کشور خواستار شدیم.
وی ادعا کرد که دولت نصرالله، لبنان و لبنانی ها را به این وضع اسف بار رسانده است و اکنون فرار دوباره به خارج از چارچوب نهادها سودی نخواهد بخشید.
حریری با بیان این که نصر الله جریان 14 مارس را قائل به "یا قانون 60 یا نپذیرفتن انتخابات " می داند، گفت: واقعیت آن است که ما بر قانون 60 اصرار نمی ورزیم اما به نظر می رسد که این نصرالله است که نمی خواهد انتخابات در لبنان برگزار شود.
سعد حریری که حمایت هایش از شورشیان مسلح در سوریه دیگر بر کسی پوشیده نیست در ادامه برای توجیه ناکامی های خود و دلارهایی که در سوریه از دست داده است مدعی شد: ما نمی خواهیم از طریق فرودگاه دمشق به لبنان برگردیم و هیچ گاه چنین چیزی نگفته ایم، اما در سخنان سید حسن نصرالله، درک عمیقی از معنای از دست دادن فرودگاه دمشق قابل مشاهده است. این ادعا در مورد فرودگاه دمشق در حالی بیان می شود که شورشیان مسلح در حمله خود به این فرودگاه تلفات سنگینی داده و از این منطقه فرار کردند.
رئیس جریان المستقبل سپس در ادامه برای توجیه حمایت های خود از تروریست ها جبهه النصره وابسته به القاعده که مورد حمایت مستقیم عربستان و قطر هستند نیز مدعی شد: ما موضع نصرالله درباره القاعده را نمی فهمیم، اگر انقلاب سوریه دامی برای القاعده است، منطق حکم می کند که ما پیش از هر کس دیگری از انقلاب سوریه حمایت کنیم، اما وقتی که سیدحسن نصر الله به القاعده پیام می دهد و درباره وجود توطئه ای عربی – بین المللی بر ضد آنها هشدار می دهد، باید پرسید که ارتباط سیدحسن نصرالله و به تبع او با القاعده چیست؟ سید حسن نصرالله باید توضیح دهد که با پیام برادرانه اش به القاعده می خواهد چه پیامی به لبنانی ها، اعراب و جهان بدهد. سزاوار است که دولت لبنان از سیدحسن نصرالله در این زمینه توضیح بخواهد.
26

پربیننده ترین خبرها