افشای جزئیات ایجاد پایگاه ارتباطات آمریکا در لبنان

افشای جزئیات ایجاد پایگاه ارتباطات آمریکا در لبنان
سه شنبه 28 آذر 1391 - 11:53

ارتش آمریکا اخیرا درخواستی را مبنی بر ایجاد پایگاه ارتباطات سیار به دولت لبنان ارایه کرده است، درخواستی که پشت پرده آن توطئه علیه لبنان و دیگر کشورهای منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی السفیر فاش کرد که کمیته رسانه و ارتباطات لبنان، در جلسه امروز خود و خارج از دستور درخواست ارتش آمریکا برای دریافت مجوز ایجاد پایگاه ارتباطات سیار در لبنان را بررسی خواهد کرد.
بر پایه این گزارش، ارتش آمریکا از طریق شرکت خدماتی " منتز لِوِن "، توسط مشاور حقوقی شرکت "سالی کلارک" در تاریخ 10 اکتبر 2012 فرم مربوط به موسسه سازمان دهی به ارتباطات را پر کرده و مجوز راه اندازی پایگاه ماهواره ای زمینی دو منظوره (ارسال و دریافت) را خواستار شده است.
یک ماه پس از آن تاریخ در 15 نوامبر، کلارک در نامه ای دیگر با عنوان " وی ست ارتش آمریکا در لبنان" به "نقولا صحناوی" (وزیر ارتباطات لبنان) از تمایل ارتش آمریکا برای استفاده از سامانه وی ست در لبنان برای پشتیبانی عملیاتی در منطقه خبر داده است.
در این نامه تاکید شده  که ارتش آمریکا از سامانه وی ست برای پشتیبانی عملیاتی در منطقه استفاده خواهد کرد.
در فرم درخواست مجوز ایجاد این پایگاه مخابراتی تاکید شده که شبکه ارتباطی درخواست شده، سامانه وی ست خصوصی است که فقط ارتش آمریکا از آن استفاده کند.
این سامانه با سیستم ارتباطی "هاب اند سپاک" کار خواهد کرد که یک مرکز را از طریق فن آوری وی ست به چندین نقطه در خاورمیانه و آفریقا متصل می کند.
کارشناسان امور سیاسی و امنیتی منطقه، این درخواست آمریکا را در راستای افزایش اقدامات جاسوسی ایالات متحده در علیه مخابرات مقاومت و منطقه به ویژه در سوریه ارزیابی می کنند.
این کارشناسان معتقدند که آمریکا برای ضربه زدن به مقاومت اسلامی در سوریه و لبنان این درخواست را ارایه کرده است. گفته می شود که لبنان یکی از مهمترین کانون های جاسوسی در منطقه به شمار می رود و دفتر مرکزی سازمان جاسوسی آمریکا، سیا در این کشور قرار دارد و تاکنون ده ها تن از جاسوسان آمریکایی در این کشور شناسایی شده و ناچار به ترک بیروت شده اند.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها