مخالفت اردنی ها با پیوستن به شورای همکاری

مخالفت اردنی ها با پیوستن به شورای همکاری
سه شنبه 28 آذر 1391 - 21:39

نویسنده و تحلیلگر سیاسی اردنی، گفت: مردم اردن به دلایل متعدد مخالف پیوستن به شورای همکاری خلیج فارس و مشارکت در طرح های امنیتی نظامی خارجی هستند.

"محمد شریف الجیوسی" روز سه شنبه به شبکه خبری العالم گفت: خبر اعزام صد هزار نظامی اردنی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هنوز تایید یا رد نشده است؛ همچنین پیش از این نیز تلاش برای پیوستن اردن و مغرب به شورای همکاری به دلیل مخالفت های مردمی با ورود این دو کشور به مسائل نظامی و امنیتی خارجی با شکست مواجه شده بود. 
این در حالی است که چندین گزارش رسانه ای از حضور نظامیان اردنی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مانند بحرین و عربستان سعودی؛ و وجود طرح هایی برای اعزام نظامیان دیگر منتشر شده است.
نویسنده و تحلیلگر سیاسی اردنی در مورد تحولات انقلابی در بحرین، گفت: ملت بحرین از سایر کشورهای عضو شورای تعاون متمایز هستند و آگاهی سیاسی خوبی دارند؛ در بحرین انقلابی مردمی در جریان است و مردم این کشور نه تنها علیه فساد و ظلم، بلکه ضد وابستگی به غرب قیام کرده اند.
پژوهشگر سیاسی اردن اظهار داشت: اوضاع بحرین با تونس، مصر، مغرب و لیبی متفاوت است؛ در این کشورها اغلب جنبش ها با تحریکات خارجی صورت می گیرد و کوشش می شود تا گروه خاصی به قدرت برسند، اما در بحرین انقلاب از متن مردم برخاسته است.
الجیوسی گفت: نباید به فعالیت گروه های بشردوستانه بین المللی در بحرین امیدوار بود، زیرا این گروه ها در مسیر منفعت غرب فعالیت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها