افزایش تجارت مواد مخدر در عربستان

افزایش تجارت مواد مخدر در عربستان
چهارشنبه 29 آذر 1391 - 13:17

یک روزنامه عربستانی از تجارت 23 میلیارد ریالی مواد مخدر در عربستان سعودی ظرف یک سال پیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در همایشی که دانشگاه «نجران» روز سه‌شنبه برگزاری کرده بود اعلام شد که فقط ظرف سال گذشته میزان تجارت مواد مخدر در عربستان سعودی به 23 میلیارد ریال رسیده است.
به نوشته روزنامه «الیوم» عربستان، پزشکانی که در این نشست تشکیل شده بود تاکید کردند که نوجوانان در عربستان که عمر متوسط آنها 15 سال است به راحتی به خرید و فروش انواع مواد مخدر در عربستان اقدام می کنند.
به گفته حاضران در این نشست تحقیقاتی، در عربستان نهادها و مراکزپزشکی برای بازپروری و ترک دادن اعتیاد جوانان معتاد بسیار اندک است.
به نوشته این روزنامه، اخیراً، براساس یک گزارش آماری که  از سوی وزارت دادگستری عربستان سعودی صادر شد، 28 درصد از زنان این کشور در قضایای مربوط به مواد مخدر در دادگاههای این کشور  دست دارند.
براساس همین گزارش،68 درصد از کل قضایای مربوط به مواد مخدر در دادگاههای عربستان توسط زنان با ملیت بیست و چهار کشور خارجی انجام شده است که به اتهاماتی نظیر پخش مواد مخدر، مالکیت، قاچاق و مصرف این مواد متهم هستند.
در حالی که رژیم حاکم عربستان با اتخاذ تدابیر خشن و غیرانسانی مدعی است از ترویج مواد مخدر در این کشور جلوگیری می کند، آمار و ارقام‌های موجود نشان دهنده انتشار گسترده انواع مواد مخدر و روان‌گردان در این کشور است به گونه‌ای که جوانان و نوجوانان این کشور در سنین پایین به چنین موادی معتاد شده اند.
 

پربیننده ترین خبرها