واکنش مصری ها به تخریب یادمان شهدای مصر

واکنش مصری ها به تخریب یادمان شهدای مصر
چهارشنبه 29 آذر 1391 - 18:15

"جنبش آزادگان سينا"، در پاسخ به تصميم صهيونيست ها مبني بر تخريب بناي يادبود سربازان شهید مصري در كرانه باختري، شهروندان را به تخريب كليه نمادهاي صهيونيستي در سراسر مصر، فرا خواند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، جنبش آزادگان سينا اعلام كرد: از جمله نماهاي يادبود اسرائيلي در مصر، صخره دايان در منطقه شيخ زويد در شمال سينا، دو نماد ديگر در مركز سينا و همچنين ضريح ابوحصيره در استان البحيره هستند.
محمد هندي، هماهنگ كننده اين جنبش گفت: براي گردهمايي مردم از همه استان هاي مصر در روز 30 دسامبر جاري، در اینترنت فراخوان داده ايم تا اين تجمع با هدف تخريب نمادهای صهیونیستی، از عريش به سوي صخره شيخ زويد و دیگر نمادهای موجود در سينا حركت كنند. همچنين با فعالان استان البحيره نيز براي تظاهرات و گردهمايي مردم به سوي روستاي دميتوه در نزديكي دمنهور با هدف تخريب مقبرۀ ابوحصيره (خاخام یهودی مشهور قرن 19) هماهنگي هايي انجام داده ايم.
جبنش آزادگان سينا در این بيانيه آورده است: رژيم صهيونيستي، درصدد است تا بناي يادبود شهداي ارتش مصر در اراضي اشغالي را كه به پاس فداكاري شهداي ارتش مصر در جنگ 1948 بنا شده، به بهانه فقدان مجوز تخريب نمايد. بر همين اساس، جنبش آزادگان سينا همه جوانان و ساير اقشار مصر را براي تخريب صخره ننگ موسوم به صخره دايان و كليه نمادهاي صهيونيستي در سينا و مقبرۀ ابوحصيره در استان البحيره دعوت مي نمايد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها