انتقال رئیس جمهوری بیمار عراق به آلمان

انتقال رئیس جمهوری بیمار عراق به آلمان
پنج‌شنبه 30 آذر 1391 - 10:46

العالم - منابع عراقی از برنامه اعزام جلال طالبانی رئیس جمهوری بیمار این کشور به آلمان به منظور ادامه معالجه دقیقتر خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم «جلال طالبانی» امروز با یک هواپیمای اختصاصی جهت ادامە معالجات عراق را ترک کرد و راهی آلمان شد.
مدیر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق صبح امروز اعلام کرده بود که وضعیت جسمی طالبانی بهتر شده و با نظر تیم پزشکی به منظور درمان دقیق تر و بهتر قرار است به آلمان منتقل شود.
" برزان شیخ عثمان اعلام کرد که وضعیت جسمی طالبانی بهتر شده و با نظر تیم پزشکی به منظور درمان دقیق تر و بهتر قرار است به آلمان منتقل شود.
وی با بیان اینکه وضعیت جسمانی جلال طالبانی رو به بهبودی پیش می رود ، گفت  پس از اینکه مشخص شد که حال رئیس جمهور رو به بهبودی است ، تیم پزشکی معالج وی تصمیم به انتقال او به آلمان برای معالجه دقیقتر و عمیق تر گرفت.
" نجم الدین کریم " یکی از پزشکان تیم معالج رئیس جمهوری عراق نیز گفت تیم پزشکی معالج رئیس جمهوری ، وضعیت جسمانی وی را پایدار اعلام کرده و انتقال وی به خارج از کشور را بلامانع دانست.
جلال طالبانی دوشنبه شب (17 دسامبر) به دنبال یک عارضه جسمی به بیمارستان منتقل شد و براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق تحت یک سری آزمایش ها قرار گرفت که نشان داد او با تصلب شرایین مواجه است و این درحالیست که شبکه دولتی العراقیه روز سه شنبه درخبری فوری اعلام کرد که طالبانی دچار سکته مغزی شد.
" عصام نامق " یک مسئول وزارت بهداشت عراق نیز درجمع خبرنگاران دربیمارستانی که طالبانی درآن جا بستری است ، از ورود تیم های پزشکی متخصص از ایران، آلمان و انگلیس برای بررسی وضعیت جسمانی طالبانی خبرداد.
وی تصریح کرد به نظر تیم های پزشکی آلمانی و ایرانی که مطابق با رای تیم پزشکی عراق بود ، حال طالبانی رو به بهبود است.
طالبانی پیش از این نیز شاهد چند بار وخامت وضعیت جسمانی خود بوده و در سال 2007 به بیمارستانی در اردن منتقل شد و چند هفته در آن جا تحت درمان بود و سپس به بیمارستان مایوکلینیک درآمریکا اعزام شد.
طالبانی ملقب به "مام جلال" که در زبان کردی به معنای " عمو جلال " است، اولین رئیس جمهوری کرد در تاریخ جدید عراق است که در آوریل سال 2005  به این سمت دست یافت و در آوریل 2010 بار دیگر با توافق فراکسیون های پیروز در انتخابات پارلمانی درخصوص نامزدی وی برای این سمت ، برای یک دوره چهار ساله دیگر رئیس جمهوری عراق شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها