شمشیر گردن اعضای خاندان آل سعود را نمی زند

شمشیر گردن اعضای خاندان آل سعود را نمی زند
پنج‌شنبه 30 آذر 1391 - 15:07

العالم - شاهزاده عربستانی اعدام عضو خاندان سلطنتی این کشور را به جرم قتل یک شهروند بعید دانست و گفت : " شمشیر گردن اعضای آل سعود را نمی زند ."

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم این اظهارات به دنبال آن مطرح شد که مردم عربستان خواستار مجازات اعدام در حق یکی از اعضای خاندان آل سعود شدند، که اخیرا در حال مستی شهروندی را به قتل رسانده و فرد دیگری را مجروح کرده است.
فعالان عربستانی خواستار مجازات " ترکی بن سعود بن ترکی " به علت  قتل شهروند عربستانی هستند و اعلام کرده اند که ترکی پنجشنبه هفته گذشته در حالت مستی در منطقه الثماله در شرق ریاض شهروند عربستانی را به نام عادل المحیمید به ضرب گلوله کشت و فرد دیگری را مجروح کرد. 
" منیره فیصل آل سعود " شاهزاده عربستانی در سایت ارتباط اجتماعی توییتر نوشت: سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع عربستان گفته است " ما قانونگذارهستیم و شمشمیر گردن ما را نمی زند."
اظهارات شاهزاده منیره خشم فعالان عربستانی را برانگیخته است و سخنان او را نشانه تکبر و خودخواهی آل سعود و مستثنی دانستن خود از هر قانونی، ذکر کردند.
سلیمان المحیمید پدر مقتول نیز در توییتر خبر قتل پسرش را تأیید کرد و نوشت: پسرم عادل صبح روز جمعه به رحمت خدا رفت.  
شاهزاده عبدالرحمن بن مساعد بن عبدالعزیز رئیس باشگاه ورزشی الهلال نیز خبر قتل عادل المحیمید را تأیید کرد و گفت : متأسفانه قاتل با من رابطه خویشاوندی دارد.
سایت های اینترنتی نیز به نقل از عبدالرحمن الفلاج دائی مقتول گزارش دادند : قاتل هنگام اقدام به جرم بسیار مست بود و عبدالرحمن التمیمی که به ضرب گلوله قاتل مجروح شده بود ، از حالت کُما خارج شده است ولی وضعیت اش همچنان وخیم است. 
تعدادی از شاهزادگان عربستان تاکنون مرتکب جرایم قتل شده اند ولی قصاص نشده اند به عنوان مثال جوانی عربستانی به نام منذ بن سلیمان 4 سال پیش به دست شاهزاده فهد بن سعود بن نایف کشته شد؛ ولی قاتل عفو شد و خانواده مقتول با دخالت شاهزادگان متنفذ مجبور به قبول کردن دیه شد.
گزارش هائی که ماه گذشته در لندن منتشر شد ، حاکیست دولت انگلیس در قبال آزادی 5 تبعه خود از زندان های عربستان تااواخر سالجاری شاهزاده سعود بن عبدالعزیز بن ناصر آل سعود را آزاد خواهد کرد. این شاهزاده عربستانی به اتهام قتل فردی به نام " بندر بن عبدالعزیز " در سال 2010 در لندن محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.
 

پربیننده ترین خبرها