آل خليفه متهم به "مجازات دسته جمعي" در بحرين

آل خليفه متهم به
پنج‌شنبه 30 آذر 1391 - 19:27

جمعيت "وعد" اعلام كرد كه رژيم آل خليفه به مجازات دسته جمعي مردم بحرين مبادرت مي كند در حالي كه اين سياست، در منطقه و سراسر جهان جرم است.

"رضي الموسوي" معاون دبيركل جمعيت وعد روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نظاميان رژيم آل خليفه، گازهاي سمي و اشك آور به سمت شهروندان بحريني شليك مي كنند كه استفاده از آن ها در اماكن بسته ممنوع است.
وي افزود: بسياري از شهروندان بحريني بر اثر استنشاق اين گازها دچار حالت خفگي شده اند و تاكنون يك شهروند بحريني نيز به اين سبب به شهادت رسيده است. اين گونه خشونت ها، مجازات دسته جمعي به شمار مي رود كه هم در منطقه و هم در سطح بين المللي جرم محسوب مي شود.
الموسوي در تحليل رفتار رژيم آل خليفه خاطر نشان كرد: رويكرد امنيتي در مقابله با اعتراضات مردمي در بحرين رويكردي كاملا كوته بينانه و اشتباه است و هر قدر ادامه يابد نمي تواند به برقراري ثبات و صلح منجر شود. در واقع تنها هدف مسوولان رژيم آل خليفه از به كارگيري اين سياست، نجات خودشان است كه در تنگنا محصور شده اند.
وي تاكيد كرد: هيئت اعزامي پارلمان اروپا همچنان در بحرين به سر مي برد و در كنار آن ها شماري ديگر از هيئت هاي بين المللي در اين كشور حضور دارند و به دنبال اطلاع از اوضاع بحرين از نزديك هستند. رژيم آل خليفه نمي تواند جنايتگري و سرگوب ملت را پنهان كند زيرا جنايت هاي آن آشكارا در جريان است.
معاون دبيركل جمعيت وعد سپس با بيان اين كه شماري از طرف هاي وابسته به رژيم اظهاراتي نادرست درباره اوضاع سياسي كشور و مخالفان و خدشه وارد كردن به وابستگي ملي مخالفان ارائه كرده اند، گفت: بحرين دچار وضع بسيار دشواري است و مردم سعي دارند كشورشان را از اين وضع كه به سبب رفتار رژيم ايجاد شده است، نجات دهند.
الموسوي بر ضرورت نشستن طرف هاي بحران پاي ميز مذاكره و گفت و گوي صريح و شفاف در خصوص بحران موجود تاكيد كرد و گفت: هر يك از طرف ها بايد همه مطالبات خود را با وضوح و صراحت و شفافيت كامل، مطرح كنند.
20-13:43
26
 

پربیننده ترین خبرها