شهادت جوان بحريني براثر گازهاي سمي

شهادت جوان بحريني براثر گازهاي سمي
پنج‌شنبه 30 آذر 1391 - 19:47

رئيس شوراي مركزي جمعيت وفاق بحرين، شهادت "باسل القطّان" ،جوان بحريني، در منطقه ابوصيع را بر اثر استنشاق گازهاي سمي شليك شده از سوي نيروهاي امنيتي اين كشور تاييد كرد.

جميل كاظم روز پنجشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: شهيد باسل مبتلا به بيماري آسم بود اما اصرار نيروهاي رژيم بحرين بر شليك گازهاي سمّي به سوي مناطق مسكوني در شب باعث وخامت حال و شهادت وي شد.
وي افزود: روش آل خليفه در رويارويي با تظاهرات و جوانان معترض، مجازات دسته جمعي همه ساكنان منطقه اي است كه تظاهرات در آن صورت مي گيرد و اين به معني كشته شدن بي گناهان بيشتر از جمله كودكان، زنان، سالمندان و بيماراني است كه از بيماريهايي مانند آسم و تنگي نفس رنج مي برند.
كاظم درباره اظهارات وزير حقوق بشر فرانسه و دعوت وي از بحرينيها به گفتگو نيز خاطرنشان كرد: اظهارات اين وزير اعتراف رسمي پاريس به وجود بحران در بحرين است و اين سخنان ضربه اي به رژيم آل خليفه است كه تلاش مي كند به جامعه بين المللي القا كند كه بحران بحرين به پايان رسيده است.
وي گفت: سفير بحرين در عربستان كه عضو خاندان حاكم است، چندي پيش از پايان يافتن بحران در بحرين سخن گفته بود.
رئيس شوراي مركزي جمعيت وفاق بحرين، افزود: اظهارات مسوولان حكومتي در بحرين درباره نبود بحران، به هيچ وجه آنها را از تنگناي خواسته ها و انقلاب مردم نجات نمي دهد و مسئوليت كشتارها را كه نيروهاي اين رژيم و نيروهاي اشغالگر عربستان مرتكب مي شوند، از آنان دور نمي كند.
كاظم تاكيد كرد: نبود راه حلي سياسي با وجود بازداشتها، زندانها و تعدي رژيم بحرين به حقوق بشر، باعث مداومت و افزايش بحران در كشور خواهد شد حتي اگر رژيم آن را انكار كند.

 
 

پربیننده ترین خبرها