كنار گذاشتن وابستگان عبدالله صالح ثمره انقلاب يمن است

كنار گذاشتن وابستگان عبدالله صالح ثمره انقلاب يمن است
پنج‌شنبه 30 آذر 1391 - 21:32

العالم - رايزن سفارت يمن در قاهره، تصميم رئيس جمهوري اين كشور براي كنار گذاشتن نزديكان علي عبدالله صالح رئيس جمهوري سابق از ارتش را ثمره انقلاب و نتيجه اعمال فشارهاي انقلابيون دانست.

" ابراهيم الجهمي " روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: هر چند اين تصميم، دير اتخاذ شد؛ اما در هر صورت نتيجه پافشاري مردم بر پايان دادن به نفوذ اين افراد بود.
وي با اشاره به نگراني مردم يمن از تبادل نقش ها و در قدرت ماندن نزديكان صالح افزود: به همين سبب دور داشتن نزديكان صالح از قدرت به اولويتي مهم براي انقلاب تبديل شد و اگر چنين چيزي تحقق نمي يافت، مردم بار ديگر به ميدان ها بر مي گشتند و تحصن را از سرمي گرفتند.
وي خاطرنشان كرد: افتخار از آن ِ كسي نيست كه تصميم به حذف نزديكان صالح گرفت، بلكه از آنِ مردم و انقلابيوني است كه بر اين درخواست پافشاري كردند. حتي طرح شوراي همكاري خليج فارس هم گرچه اشاره اي به انقلاب يمن نمي كند، اما تحت فشار انقلاب و درخواست هاي مردم طرح ريزي شد و بندهاي آن دقيقا براي برآوردن خواسته هاي مردم و انقلابيون تنظيم شد.
الجهمي افزود:برنامه هاي عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري يمن، با مانع تراشي نزديكان علي عبدالله صالح مواجه مي شد، بنابراين تصميم او براي كنار گذاشتن نزديكان صالح را نمي توان اقدامي در جهت تجليل از اين افراد ارزيابي كرد، در واقع اين اقدام، گامي واقع گرايانه و روشن در دور داشتن آنان از قدرت بود.
رايزن سفارت يمن در قاهره تاكيد كرد: تصميمات رئيس جمهوري براي پاكسازي ارتش انقلاب را در مسيردرست قرار داد و نشان داد كه در دستگاه هاي نظامي و امنيتي كشور كودتايي عليه انقلاب در جريان بوده است و اقدام هادي به منظور تكميل برنامه هاي سابقش اتخاذ شده است.
Sm-20-15:46
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها