انتقاد عضو ساف از مواضع جهانی درقبال شهركسازي

انتقاد عضو ساف از مواضع جهانی درقبال شهركسازي
جمعه 1 دی 1391 - 13:19

رام الله(العالم)-عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين "ساف" از موضع آمريكا و اروپا نسبت به توسعه شهرك سازي رژيم صهيونيستي انتقاد و تاكيد كرد كه موضع كشورهاي عربي نيز در اين زمينه در حد انتظار نيست.

ابويوسف روز  جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: حمايت آمريكا از رژيم اشغالگر در شوراي امنيت، در واقع نشان دادن چراغ سبز براي ادامه تجاوزگري، شهركسازي و احداث ديوار حائل است. 
ابويوسف افزود : جامعه جهاني در حد حرف از غيرقانوني بودن شهرك سازي و همچنين از فراخواني سفراي كشورهاي اروپايي دم مي زند اما واقعيت چيز ديگري است و درعمل عكس مواضعشان رفتار مي كنند. 
وي ادامه داد: حتي كشورهاي عربي موضعي مناسب در اين زمينه اتخاذ نكردند اين در حالي است كه كابينه راستگراي افراطي بنيامين نتانياهو، براي جلوگيري از تشكيل دولت فلسطين در اراضي اشغالي سال 1967 از جمله قدس كه سازمان ملل متحد آن را به رسميت شناخته است، آزادانه هر اقدامي انجام مي دهد و قوانين بين المللي و توافقنامه ژنو درباره اين سرزمينها را ناديده مي گيرد.
ابويوسف خاطر نشان كرد: شهرك سازي، جنايت جنگي است و آنچه رژيم اشغالگر از ارتكاب اين جنايت به دنبال آن است، جلوگيري از تشكيل كشور مستقل فلسطيني يكپارچه است.
عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين "ساف"  گفت: حمايت دائمي آمريكا از رژيم اشغالگر در چارچوب ائتلاف استراتژيك آن با رژيم صهيونيستي است.
به گفته اين شخصيت فلسطيني، باراك اوباما رييس در دور اول رياست جمهوري اش، در دانشگاه قاهره و تركيه درباره غيرقانوني بودن شهرك سازي سخن گفت، توقف آن را خواستار شد و از كشور فلسطيني حرزف زد اما از همه آنها عدول كرد لذا اتكا به موضع آمريكا بيهوده است چون وقتي مساله متعلق به ملت و آرمان فلسطين است، سياست آمريكا و آرمان آن بر اساس سياست يك بام و  دو هواست.
وي با اشاره به فشارهاي آمريكا بر كشورهاي جهان افزود: وقتي فلسطينيها براي اعلام غيرقانوني بودن شهرك سازي اسراييلي و تدوين ساز و كاري به منظور واداركردن اشغالگران به توقف آن راهي شوراي امنيت شدند، وتوي آمريكا اين طرح را عقيم گذاشت.    
AM – 20 – 20:25
 
 

پربیننده ترین خبرها