محافظان وزیر دارایی عراق بازداشت شدند

محافظان وزیر دارایی عراق بازداشت شدند
جمعه 1 دی 1391 - 13:37

وزارت کشور عراق اعلام کرد، "رافع العیساوی" وزیر دارایی قبلا از صدور حکم بازداشت محافظانش اطلاع داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، 10 محافظ رافع العیساوی نماینده فهرست "العراقیه" در دولت عراق با صدور حکم قضایی بازداشت شدند.
وزارت کشور عراق در بیانیه ای با اشاره به اطلاع قبلی العیساوی از صدور حکم بازداشت محافظانش، خاطرنشان کرد: این 10 محافظ کاملا طبق قوانین قضایی و پس از گرفتن کارت شناسایی، اطمینان از هویت آنها و ابلاغ حکم قضایی، بازداشت شدند.
"السومریه نیوز" در خبری گزارش داد، العیساوی دیروز با درخواست آزادی محافظانش، مدعی شد که بازداشت آنها بدون استناد به حکم قضایی انجام شده است؛ وی براساس همین ادعا استعفای نخست وزیر را خواستار شده و از نمایندگان مجلس درخواست نمود که از دولت سلب اعتماد کنند.
یک منبع پلیس عراق در این باره گفت: نیروی ویژه، مسئول تیم حفاظت از العیساوی و محافظان وی را اطراف منزلش در بغداد بازداشت کردند.
العیساوی از رهبران فهرست "العراقیه" به ریاست "ایاد علاوی" رییس فراکسیون "المستقبل" در مجلس نمایندگان است که 7 کرسی در مجلس دارد.
سال گذشته نیز پس از بازداشت محافظان و کارکنان دفتر "طارق الهاشمی" معاون سابق رئیس جمهور عراق به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی، وی پیش از صدور حکم بازداشتش از بغداد به منطقه کردستان عراق گریخت.
پس از اعتراف محافظان و کارکنان دفتر طارق الهاشمی به دست داشتن در اقدامات تروریستی و به دست آمدن مدارک و اسنادی در این زمینه، وی با کمک مستقیم امیر قطر از عراق خارج شد و بعد از سفر به قطر و عربستان به ترکیه رفت.
با وجود صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی از سوی اینترپل به دلیل دست داشتن وی در اقدامات تروریستی، دولت ترکیه از تحویل وی خودداری کرده و به او اقامت دائم داد.
دادگاه جنایی مرکزی عراق اخیرا پنجمین حکم غیابی اعدام طارق الهاشمی را صادر کرده است.

پربیننده ترین خبرها