برخورد غرب با رسانه‌ها یادآور قانون جنگل است

برخورد غرب با رسانه‌ها یادآور قانون جنگل است
جمعه 1 دی 1391 - 15:39

معاون برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در مصاحبه با شبکه پرس تي‌وي اعلام کرد، ايران در پي اتخاذ اقدام قانوني لازم براي مقابله با موج جديد حملات اروپا و امريکا عليه رسانه‌هاي ايراني است.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد سرافراز اين اظهارات را درپي اقدام مجلس نمايندگان امريکا مبني بر تصويب تحريم عليه صدا و سيما و اقدامات پياپي شرکت‌هاي اروپايي ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌اي در قطع شبکه‌هاي برون مرزي بيان کرد.
سرافراز اين گونه تصميمات را نمايانگر ماهيت و چهره واقعي دولت‌هاي غربي دانست و گفت: آن‌ها تلاش دارند به شکل ناپخته‌اي صداي رسانه‌هاي ايراني را خاموش کنند.
وي همچنين تصريح کرد، روشي که دولت‌هاي غربي در برخورد با رسانه‌هاي ايران در پيش گرفته‌اند از منظر حقوقي يادآور قانون جنگل و از نگاه آزادي بيان يادآور دوره قرون وسطی و تفتيش عقايد مي‌باشد که در آن، دانستن جرم تلقي مي‌شد.
وي همچنين هم‌زماني تصويب تحريم رسانه‌هاي ايران و تصويب صدها ميليون دلار در مجلس نمايندگان امريکا براي تجهيز زرادخانه موشکي اسرائيل را نشان‌گر اهميت يکسان محدود کردن آزادي رسانه‌ها و حمايت نظامي از صهيونيست‌ها توسط واشنگتن دانست و خاطر نشان کرد تحريم صدا و سيما در پي فشار‌هاي لابي صهيونيستي بر کنگره امريکا به‌ويژه پس از شکست اخير اسرائيل در جنگ هشت روزه غزه و اصابت موشک‌هاي ايراني به قلب رژيم صهيونيستي صورت گرفته است.
شرکت اسپانيايي خدمات ماهواره‌اي «هيسپا ست» روز جمعه (۲۱ دسامبر، اول دي)، شبکه‌هاي انگليسي‌زبان پرس تي‌وي و اسپانيايي زبان هيسپان تي‌وي ايران را به خاطر آن‌چه تحريم رئيس صدا و سيماي ايران مي‌نامد، از فهرست پخش ماهواره‌اي خود در اسپانيا و امريکاي لاتين حذف کرد.
اين اقدام درحالي صورت گرفت که شبکه هيسپان تي وي به عنوان يک مؤسسه رسانه‌اي، داراي مجوز رسمي است و طبق قوانين اتحاديه اروپا به فعاليت رسانه‌اي و پخش برنامه‌هاي خود مشغول بوده است.
دولت اسپانيا و شرکت ماهواره‌اي هيسپا ست هيچ گونه دليل قانوني براي اين تصميم عنوان نکرده و به صورت کاملا يک‌طرفه اقدام به لغو قرارداد کرده‌اند.
هيسپان تي‌وي بر اساس قوانين اسپانيا و اتحاديه اروپا مرتکب هيچ تخلفي نشده و هيچ‌گونه اخطاري مبني بر تخلف و يا قطع پخش دريافت نکرده است.
لازم به ذکر است که بيش از ربع سهام شرکت هيسپا ست توسط شرکت فرانسوي يوتل ست خريداري شده است. رئيس يوتل ست که گفته مي‌شود تابعيت فرانسوي-اسرائيلي دارد، به عنوان عامل اصلي حمله به رسانه‌هاي ايراني در اروپا شناخته مي‌شود.
پيش از اين، نهادهاي به‌اصطلاح نظارتي رسانه‌ها در انگليس و آلمان دستور قطع پخش برنامه‌هاي پرس تي‌وي در آن کشورها را صادر و اجرا کرده‌اند.
همچنين شرکت آسيا ست که بخشي از سهام آن توسط شرکت‌هاي امريکايي خريداري شده، اقدام به قطع پخش شبکه پرس تي‌وي و ساير شبکه‌هاي ايراني در قاره آسيا کرده است.
مصوبه مجلس نمايندگان امريکا پس از تاييد دولت آن کشور صورت اجرايي به خود خواهد گرفت.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها