هشدار سازمان ملل درباره کشتار علویهای سوریه

هشدار سازمان ملل درباره کشتار علویهای سوریه
جمعه 1 دی 1391 - 17:45

مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کشتار جمعی هشدار داد که اقلیت های سوریه ازجمله اقلیت های علوی که بشار اسد رئیس جمهوری نیز جزو آنان است، با خطر حملات تلافی جویانه گسترده ، افزایش خشونت طائفی و درگیری های مسلحانه که از 21 ماه پیش آغاز شده ، روبرو هستند.

 " اداما دینگ " مشاور بان کی مون با صدور بیانیه ای گفت : شدیدا نگران این هستم که طوائف مختلف در معرض خطر قرار دارند.
 این بیانیه افزود: علویها و دیگر اقلیت های سوریه به اتهام داشتن ارتباط تنگاتنگ با دولت و غیر نظامیان مرتبط با آن در معرض خطر حملات تلافی جویانه گسترده ای قرار دارند.
فعالان سیاسی نیز اعلام کردند که گروه های مسلح یکی از شهرک های  محل سکونت علویها در استان حماه الخمیس را محاصره کرده اند.
به گفته منابع مخالف گروه های مسلح بر برخی مناطق شهر مورک جنوبی تسلط یافته و شهرک الطلیسیه محل سکونت علویها را محاصره کرده اند.
 در همین حال گزارش ها از نبرد نیروهای دولتی با گروه های مسلح و نیز بمباران مقر این گروه ها حکایت دارد.
دینگ ،مشاور بان کی مون، تمام طرف‌های درگیر را به احترام به قوانین بین المللی و حقوق بشر فراخواند که بر اساس این قوانین هدف قرار دادن افراد یا گروه‌ها بر اساس هویت دینی یا نژادی و حمله به غیرنظامیان ممنوع است.
این مقام سازمان ملل از تمام طرف‌های ذیربط خواست تا اقداماتی را که در راستای تحریک برای خشونت‌های طایفه‌ای و دینی باشد، محکوم کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها